Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی عصر روز دوشنبه در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان در استانداری افزود: در زمان حاضر حدود هزار تعاونی‌ در استان ثبت شده است که فقط در آمارها هستند ولی بیشتر آن‌ها فعال نیستند.
وی ادامه داد: تعاونی‌های مهم گلخانه‌ای به دلیل مصرف کمتر آب، تولید بیشتر و صادرات و سودآوری خوب آن یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار اصفهان با اشاره به کشت برنج و هندوانه در شرق اصفهان برخلاف کم‌آبی موجود و غرقابی بودن این محصولات بیان کرد: مصلحت مردم و استان در حال حاضر کشت گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار و قطره‌ای است.
وی تصریح کرد: افرادی که گلخانه احداث کنند به شرط هماهنگ بودن با جهادکشاورزی استان، محدودیتی برای تامین وام ۹ درصدی از طریق بانک کشاورزی نخواهند داشت.
رضایی پیشنهاد کرد کشاورزان با توافق زمین‌های کوچک خود را به صورت مشترک تبدیل به واحدهای بزرگتر کنند و از آب چشمه و قنات‌ها و از تسهیلات ارزان قیمت نیز استفاده کنند.
وی بر پرداخت تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در جهت رونق تولید و اشتغال بیشتر تاکید کرد و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است ولی موضوع باید در شورای هماهنگی بانک‌ها مطرح و در جلسات آتی پیگیری شود.
استاندار اصفهان بر استفاده از تجربیات سایر استان‌ها تاکید کرد و گفت: نهادها کارهای نو و ایده های جدید که در راستای اقتصاد مقاومتی باشد را در دستور کار خود قرار دهند.
ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان هر ۱۵ روز یکبار در استان برگزار می‌شود و مدیران دستگاه‌های مختلف مرتبط با مسائل اقتصادی، صنعتی و تولیدی در خصوص مسائل و مشکلات اقتصادی استان گفت‌وگو و برای حل این معضلات چاره‌اندیشی و تصمیم‌گیری می‌کنند.
۷۱۳۵/ ۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای تسهیلات اشتغال اقتصاد مقاومتی اصفهان تعاونی استانداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد

  خلیل‌احمد سلامی در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن المهدی و اسکان چابهار اظهار کرد: رصد وضعیت تعاونی ها و اتحادیه تعاونی‌های سراسر کشور یکی از موضوعات مهمی است که از شروع بکار دولت سیزدهم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد توجه قرار دارد و عملیاتی شده است.

وی افزود: دو شرکت تعاونی مسکن المهدی و اسکان شهرستان چابهار که از گذشته دچار مشکلاتی هستند، در اولویت تعیین تکلیف قرار دارند و با همت مسئولان و هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی، بزودی مشکلات آنها رفع خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزایش نظارت‌ها بر عملکرد شرکت‌های تعاونی را مورد تأکید قرار داد و گفت: هیئت مدیره شرکت و اتحادیه ها می‌بایست مطابق آنچه که در سامانه جامع و هوشمند تعاون از آنها خواسته شده است، مستندات را بارگزاری کنند.

سلامی با بیان اینکه تعاونی‌ها به عنوان تشکل‌های اقتصادی و اجتماعی می‌توانند ظرفیت لازم را برای مشارکت گروه‌های مختلف مردمی به وجود آورند، افزود: ایجاد شرکت‌های تعاونی چون با تجمیع سرمایه و استفاده از فکر و خرد جمعی همراه است و بصورت گروهی اداره می‌شود، در صورت هدایت صحیح و قانونی، پایدار بوده و منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امرار معاش برای اعضا می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی