Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:47:49 GMT

کمیته راهبردی مطالعات توس تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۵۳۶۵

کمیته راهبردی مطالعات توس تشکیل می‌شود

در جلسه امروز شورای شهر مشهد تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، محمدهادی مهدی‌نیا امروز در هفتادوسومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، درخصوص تصویب لایحه تشکیل کمیته راهبردی توس اظهار کرد: جداشدن ناحیه  توس از مشهد در اواخر سال ۹۱ تصویب و در سال ۹۲ ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد ادامه داد: هنگامی که ۳۰۰۰ هکتار از حریم به محدوده تبدیل می‌شود هسته‌های جمعیتی که حدود 46 هزار نفر بودند، عملا از ضوابط طرح‌های هادی گذشته جدا می‌شوند و باید با طرح شهری به آن‌ها پاسخ داده شود. متاسفانه از سال ۹۲ تا ۹۶ طرح مشخصی تهیه نشد.

مهدی‌نیا عنوان کرد: سه روز قبل از آغاز فعالیت شورای پنجم ابلاغ طرح راهبردی توس به مشاور ابلاغ می‌شود. همزمان با تشکیل کمیسیون توس در شورای پنجم پیگیری طرح انجام می‌شود. در نتیجه در انتهای سال 97 کمیسیون ماده 5  فاز اول طرح را مصوب می‌کند، اما در این راستا از آبان‌ماه سال گذشته جلسه کمیته فنی تشکیل نشده است.

وی بیان کرد: از آن طرف ساکنان هر روزه در مواجهه با مدیریت شهری مطالبات به‌حقی دارند که ما به دلیل نداشتن طرح مصوب  امکان پاسخ‌گویی نداریم. آسفالت، تعریض معابر و... از جمله خواسته‌های مردم است. از شورای عالی معماری و شهرسازی تقاضا داریم تسریع کنند و هرچه زودتر فاز دوم طرح راهبردی توس را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد عنوان کرد: بخش اعظم آن ۳۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی، باغات و... است که در نبود و خلأ اسناد بالادستی امکان سوءاستفاده‌هایی از آن‌ها وجود دارد.

لایحه تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس که امروز در شورای شهر به تصویب رسید، به شرح زیر است:

«شهرداری مشهد مقدس مکلف است، جهت بررسی و ارایه راهکارهای متناسب برای تکمیل و تسریع پروژه های مطالعاتی حوزه شهرسازی، حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، نسبت به ارسال گزارش کامل پروژه های مطالعاتی در دست اقدام حوزه شهرسازی منطبق بر آلبوم مطالعات سال ۱۳۹۸ ( شامل وضعیت کلی قرارداد های مشاورین، درصد پیشرفت فیزیکی و تأخیرات آن نسبت به  برنامه زمان بندی و دلایل عدم تحقق برنامه مذکور )، به شورای اسلامی شهر اقدام نماید.

تبصره- شهرداری مشهد مقدس موظف است، از طریق تشکیل کمیته راهبردی ویژه توس با دبیری مدیر پروژه توسعه و بهسازی توس ، برنامه ریزی های لازم در این خصوص، نسبت به تکمیل، تحویل گیری و تصویب مطالعات توس، مطابق برنامه سال ۹۸ ، اقدام نماید».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مشهد مقدس افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور در مراسم افتتاح  زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد  که در مشهد برگزار شد با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این پروژه با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

بختیاری با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال 1401 میزبان 14 هزار 161 زائر و 105 گروه اردویی بود، اضافه کرد: این عدد در سال 1402 به 18 هزار و 63 مددجو افزایش یافت که با افتتاح مجموعه شماره 2 کرامت باید برای میزبانی از 40 هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد، خدمت به مددجویان را افتخار همه امدادگران در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: باید همان‌گونه که برای فرزندان خود قدم برمی‌داریم برای این عزیزان هم قدم برداریم و همه عوامل کمیته امداد باید عزت و کرامت مددجویان را مدنظر داشته باشند.

بختیاری با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش 50 درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت 2 سالانه 20 هزار مددجو را پذیرا خواهد بود گفت: کمیته امداد یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها