Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:46:29 GMT

ارسال ۸۵۰ اثر به کنگره شعر محرم در تبریز

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۶۰۱۰

ارسال ۸۵۰ اثر به کنگره شعر محرم در تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد شب‌خیز از روند برگزاری و ارسال آثار به این رویداد خبر داد و گفت: این برنامه ویژه استان‌های منطقه شمال غرب کشوربوده که شاعران آثار خود را به آن ارسال کرده اند، علاوه بر این  شاعران شهرهای دیگر از آن استقبال کرده و اثرهای خود را به دبیرخانه تحویل داده اند.

وی در خصوص آثار دریافتی توضیح داد: بیش از ۸۵۰ اثردر دو بخش ترکی و فارسی در  حوزه مسائل روز جهان اسلام با عنایت به اصل کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا، ارزش‌های انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی، جبهه جهانی مستضعفین، عدالت و عدالت خواهی، مدافعان حرم، مقاومت شیعیان در یمن، جمهوری آذربایجان، نیجریه، بحرین، وحدت در پرتو ولایت وقایع و رویدادها از ۲۶۸ شاعر به دبیرخانه کنگره شعر محرم ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب خیز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص زمان افتتاح و اختتام این رویداد ابراز کرد:پکنگره شعر محرم روز ۱۰ مهر سال جاری  افتتاح و۱۱ ام با حضور هنرمندان، شاعران آیینی و مذهبی مطرح و بنام کشور با معرفی ۳۰ نفر از منتخبین به کار خود پایان می دهد.

مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی در خصوص  جلسات اجرا شده کنگره شعر محرم گفت: در راستای این برنامه دیداری با نماینده ولی فقیه استان، فرمانده سپاه عاشورا، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و... ترتیب داده بودیم.

وی در ادامه افزود: همچنین بیش از ۱۰ جلسه شورای مرکزی انجمن شعر بسیج هنرمندان استان به صورت تخصصی جلسه برگزار کرده است.

شب خیز خاطرنشان کرد:کنگره شعر محرم به همت سازمان بسیج هنرمندان استان آذر بایجان شرقی و با حمایت معاونت فرهنگی هنری سپاه عاشورا و ادارات و مراکز فرهنگی و هنری استان کلید خورده است.

گفتنی است کنگره شعر محرم ۱۰ و۱۱ مهر ماه سال جاری در تبریز به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 4726985

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم تبریز بسیج هنرمندان هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام سانحه تصادف استانداری سمنان بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منافی پور اظهار کرد: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظّم سیدالشهدا (ع) در آینه هنر، ادب و علم و با شعار عطر ظهور در سوگواره بین المللی سفینة النجاه برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة گفت: نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع «پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام» و با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا و در راستای نیاز کنونی شیعه در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این سوگواره در بخش‌های ادبی و هنری شعر (کهن و نو)، نوحه، ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنرهای نمایشی شامل نقایی، پرده خوانی، تعزیه، تئاتر تک نفره، موسیقی، قطعه با کلام و قطعه بی کلام برگزار خواهد شد.

منافی پور با اشاره به سایر بخش‌های این سوگواره گفت: در این سوگواره پذیرای آثار هنرمندان در عرصه‌های پادکست و سرود، پوستر، تایپوگرافی و کتیبه و پرچم نیز خواهیم بود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة تصریح کرد: هنرمندان عزیز حسینی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیراهن معظم سید الشهدا(علیه السلام) به نشانی www.atigh.org مراجعه کنند.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا شب اول محرم سال جاری ۱۴۰۳ هجری شمسی و اختتامیه سوگواره نیز در ۱۲ محرم امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096636

دیگر خبرها

  • تمایز «بوم» با دیگر برنامه‌های مشابه چیست؟/ قابی در شأن هنرمندان
  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود