Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سرگئی بسدا» روز دوشنبه در نشست سران سازمان‌های اطلاعاتی چندین کشور همسایه روسیه گفت: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در انتقال تروریست‌ها و ستیزه جویان از جمله اعضای گروه تروریستی داعش به افغانستان مشارکت می‌کنند.

وی در این نشست که به ریاست سرگئی نارشکین رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه برگزار شد و در آن سران سازمان‌های اطلاعاتی ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، بلاروس و جمهوری آذربایجان شرکت داشتند، نسبت به پیامدهای اقدامات آمریکا در افغانستان هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام روس گفت: از این تروریست‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع مرزهای جنوبی کشورهای عضو جامعه همسود استفاده می‌کنند و در آینده هم برای بی‌ثباتی وضعیت منطقه آسیای مرکزی از آن استفاده خواهد شد.
مقام‌های روس معتقدند که آمریکا از افغانستان برای بی‌ثبات کردن اوضاع منطقه و استفاده از این وضعیت برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیک خود در منطقه آسیای مرکزی و ضربه زدن به کشورهایی همچون روسیه و چین و کنترل ایران استفاده می‌کند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر به آمریکا نسبت به پیامدهای احتمالی حمایت از گروه‌های تروریستی و افراط گرا در افغانستان هشدار داده بود.
وی افزود: باید از تلاش ها برای استفاده از رویدادهای افغانستان در بازی‌های ژئوپلیتیکی خودداری کرد، زیرا بر سرنوشت ملت افغان و برنامه‌های رفع بحران کنونی اثر منفی می‌گذارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: مساله دیگر که اهمیت بیشتری دارد، رویدادهایی است که اخیرا در آسمان افغانستان اتفاق می‌افتد که از سوی آمریکا و متحدانش در ناتو کنترل می‌شود.
وی با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان مجلس افغانستان در مورد پرواز بالگردهای بدون نشان ساخت آمریکا در برخی مناطق تحت کنترل تروریست‌ها و افراط گرایان، افزود: شواهدی وجود دارد که بالگردها مدتی پس از فرود در نواحی تحت کنترل افراط گرایان به پایگاه خود بازگشتند که حامل نظامیان آمریکایی بودند.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد

معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با «حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد.

ارگ در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت حنفی خواستار بازگرداندن عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شده است.

ریشه کنی فلج اطفال (پولیو) با همکاری سازمان بهداشت جهانی برای تأمین واکسن و فعال سازی آزمایشگاه‌های تشخیص فلج اطفال از دیگر موارد گفتگوی حنفی و حنان حسن بلخی بوده است.

معاون اداری نخست وزیر طالبان همچنین خواستار ایجاد مرکز درمان سرطان، کلینیک‌های بهداشتی درمانی در مناطق دوردست، همکاری برای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان، تامین آب آشامیدنی سالم، تجهیز کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها به تجهیزات پزشکی پیشرفته و آموزش متخصصان شدند.

وزیر بهداشت طالبان: افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه استطالبان: جامعه جهانی با بخش بهداشت افغانستان برخورد سیاسی نکنددیدبان حقوق بشر: کاهش کمک‌های خارجی نظام بهداشت افغانستان را با بحران مواجه کرده است

عبدالسلام حنفی در این دیدار با اشاره به جاری شدن سیلاب شدید در ولایت‌های مختلف افغانستان بر حمایت و همکاری سازمان‌های بین‌المللی از فراهم‌آوری کشت و معیشت جایگزین برای کشاورزان تأکید کرد.

حنان حسن بلخی با تاکید بر این که موضوع سلامت، غیرسیاسی است، اظهار داشت امیدواریم در زمینه بهتر بهداشت و درمان شرایط آموزشی بهتری برای مردم افغانستان فراهم شود زیرا مردم افغانستان شایستۀ دسترسی به خدمات بهتر در عرصۀ مختلف از جمله بهداشت و درمان می‌باشند.

بلخی همچنین اذعان داشت با همکاری نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا پروژه سه ساله ایجاد مراکز بهداشت و درمان در ولایات مختلف افغانستان در دست اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟