Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، محمدعلی حسن زاده با اعلام این‌که ظرفیت نهایی این ترمینال 50میلیون تن و طی سه سال در سه فاز اجرایی می شود که مجموع این سه فاز معادل 180هکتار خواهد بود، اظهار کرد: این ترمینال بزرگترین ترمینال مواد معدنی در خلیج فارس و عمان خواهد شد و با توجه به ظرفیت بی نظیر معدنی کشور، تحولی شگرف در صنعت معدن ایران ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیاری از معادن کشور به صورت مستقیم و از طریق ریل به این ترمینال متصل خواهند شد و همچنین در بخش صادرات و واردات نیز می توان از ظرفیت های این ترمینال مکانیزه مواد معدنی استفاده کرد، از تمامی فعالان صنعت و معدن کشور خواست از مزیت منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی بهره بگیرند.

حسن زاده افزود: علاوه بر این فعالان اقتصادی می توانند با استقرار صنایع به منظور تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر و تولید محصول نهایی استفاده کنند یا از مزیت این منطقه برای ایجاد کارخانه و تبدیل مواد اولیه معدنی به فراورده های بینابینی استفاده کرده و محصول نهایی را صادر کنند.

وی با بیان اینکه ترمینال مواد مکانیزه معدنی در بندر شهیدرجایی دارای سه کارکرد خواهد بود، گفت: کارکرد اول این ترمینال صادرات مواد معدنی کشور است تا بتوانیم از امکانات بندر استفاده کنیم و با استانداردهای های خیلی بالاتر کشتی ها را بارگیری کرده و قیمت تمام شده کالاها و مواد معدنی صادراتی کشور را کاهش و قدرت رقابتی صادر کنندگان در بازار هدف را ارتقا دهیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کارکرد دیگر این ترمینال مواد معدنی در بندر شهیدرجایی، ایجاد شهر لجستیک است که بر اساس آن اراضی 2400هکتاری به بندر شهیدرجایی ملحق و قرار است صنایع در آن مستقر شوند، اظهار کرد: بخش از مواد معدنی می تواند در صنایعی که در این اراضی جانمایی می شود مدنظر قرار گرفته و مواد معدنی مربوطه از ارزش افزوده بالاتری برخوردار و در نهایت هم از طریق همین ترمینال صادرات انجام می شود.

حسن زاده در خصوص سومین کارکرد این ترمینال خاطر نشان کرد: می توان مواد با ارزش افزوده بالاتر را ازدیگر کشورها وارد کرد و بعد از تولید محصول نهایی در کارخانجات، محصول را در داخل کشور استفاده یا از بندرشهیدرجایی به خارج از کشور صادر کرد.

به گزارش تسنیم،‌ بنا بر اعلام سازمان بنادر قرار است فردا سه شنبه این قرارداد امضا شود.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • فرودگاه شهید بهشتی سالانه ظرفیت پذیرش ۲ میلیون مسافر را دارد
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی