Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در ماه آگوست آمریکا و لهستان بر سر شش مکان جهت استقرار نیروهای نظامی جدید آمریکا در این کشور اروپایی توافق کردند.

در همین راستا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که لهستان برای استقرار نیروهای نظامی جدید آمریکا تسهیلات لازم را فراهم می کند.

رئیس جمهور آمریکا در مراسم امضای این توافق دوجانبه که با حضور «آندژی دودا» رئیس جمهور لهستان در نیویورک برگزار شد، گفت: «ما برای پیشبرد همکاری دفاعی میان لهستان و آمریکا یک اعلامیه مشترک را امضا می کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ با رد این گمانه زنی ها که افزایش حضور نظامی آمریکا در خاک لهستان به روسیه مرتبط است، اظهار داشت: «ما احتمالاً نیروهای نظامی خود را از سایر کشورهای اروپایی به مکان جدید منتقل می کنیم و نیروهای جدیدی اعزام نخواهیم کرد».

شایان ذکر است که پیش از کسب این توافق دوجانبه، مقامات ورشو و واشنگتن توافقی را امضا کردند که به موجب آن علاوه بر ۴۵۰۰ نیروی نظامی مستقر در لهستان طبق توافقنامه ناتو، آمریکا اجازه می یابد تا حضور نظامی خود در لهستان را به میزان یک هزار نیرو افزایش دهد.

کد خبر 4727037

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ ناتو لهستان اعزام نیروی نظامی توافق نظامی ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی شرکت نفت آرامکو عربستان ایران سوریه عراق فلسطین نتانیاهو افغانستان روسیه جنگ 2015 یمن فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه