Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:34:44 GMT

روند کاهشی قیمت انواع میوه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۷۷۷۱

روند کاهشی قیمت انواع میوه ادامه دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته پیش‌بینی شده بود که در ایام محرم و صفر قیمت انواع میوه در سطح بازار کاهش پیدا ‌کند، گفت: قیمت انواع میوه در سطح بازار تا پایان ماه محرم و صفر، اگر ثابت نباشد، رو به کاهش است و افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جدیدترین وضعیت قیمت انواع میوه در سطح بازار با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم، قیمت انواع میوه کاهشی بوده و این روند تا پایان ماه محرم و صفر نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: البته اگر افزایش قیمتی هم در بازار میوه و تره‌بار داشته باشیم، موردی و مقطعی است به گونه‌ای که در برخی از میوه‌ها در یک مقطع ۵ تا ۱۰ روزه افزایش قیمت داریم و سپس قیمت به ثبات می‌رسد یا کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پس از افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در سطح بازار، اکنون با کاهش قیمت آنها که غیرقابل انتظار بود، مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در ادامه دلیل کاهش قیمت انواع میوه در سطح بازار را  کمبود تقاضا و عدم برگزاری جشن‌ها اعلام کرد.

کارگر با بیان اینکه زمانی که عرضه و تقاضا کاهش پیدا کند، در نتیجه قیمت انواع میوه نیز کاهش می‌یابد، افزود: قیمت موز در سطح بازار تا قبل از ماه محرم به ۱۷ هزار تومان رسیده بود، در حالیکه اکنون قیمت این میوه در سطح بازار معادل ۸ تا ۱۰ هزار تومان است که در کل قیمت موز ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، حدود دو هفته پیش نیز رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌وبار اعلام کرده بود: قبل از ایام محرم به دلیل افزایش برگزاری اعیاد و جشن‌ها، قیمت میوه‌هایی همچون موز، شلیل و خیار که در این مراسم‌ها بیشتر استفاده می‌شوند و مصرف روزانه دارند، افزایش پیدا کرد که بنابر تجربه‌ سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود در ایام محرم قیمت آنها کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟