Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@07:29:28 GMT

متلاشی شدن باند اسکیمر در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۷۷۸۸

متلاشی شدن باند اسکیمر در پایتخت

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سردار  وحید مجید دراین‌باره گفت:یکی از شهروندان تهرانی با حضور در پلیس فتا با طرح شکایتی بیان کرد؛ "در اوایل تیر ماه سال جاری مبلغ 200 میلیون ریال به صورت اینترنتی از حسابم بدون اینکه خریدی در فضای مجازی انجام داده باشم به سرقت رفته است."

وی ادامه داد: پرونده در دستورکار ماموران فتا تهران بزرگ قرار گرفت، نحوه دسترسی به اطلاعات بانکی شاکی در هاله ای از ابهام بود تا اینکه ماموران متوجه شدند که متهم با کارت شاکی لوازم یدکی خریداری و با خودروی وانت محل را ترک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا ناجا بیان کرد : راننده وانت بار مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن دعوت به پلیس، در اظهاراتش بیان داشت "بار تحویلی را در اندیشه تخلیه کردم".

وی ضمن اشاره به اینکه با ردگیری و بررسی میدانی مشخص شد کالای تحویلی در اندیشه شهریار تخلیه شده است،با مراجعه به فروشگاه های لوازم یدکی آن محدوده هویت خریدار بنام (ع - خ) شناسایی شد، مطرح کرد:  نامبرده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای دستگیر و در همان ابتدا اعتراف کرد که کارگر فردی بنام ( آ – ه) هستم و او کارت را به وی تحویل داده است، در ضمن  اجناس خریداری شده نیز درب مغازه نامبرده قرار دارد.

رئیس پلیس فتا ناجا خاطر نشان کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده کاراگاهان متوجه شدند فردی سابقه دار به نام (م - ه ) در پرونده حضور دارد،وی در سال 1397 دستگیر شده و در حال حاضر با تامین وثیقه صادره آزاد است ؛در این خصوص نامبرده طی عملیاتی غافلگیرانه در اندیشه دستگیر شد و اقرار کرد "با یکی از دوستانم به نام (ن - آ ) اقدام به کلاهبرداری و کپی از کارت بانکی افراد می کنیم."

وی در ادامه از دستگیری نامبرده ضمن هماهنگی با مراجع ذی صلاح در محله اندیشه خبر داد و گفت:در بررسی های فنی یک سری سر نخ هایی مربوط به جعل اسناد و اوراق از وی به دست آمد.

رئیس پلیس فتا ناجا اضافه کرد : متهم در ادامه اعترافاتش اقرار کرد "یک تیم کلاهبرداری داریم و مدیریت تیم به عهده  من می باشد به طوری که دستگاه اسکیمر را در اختیار (آ - ه) قرار می دهم و پس از کپی شدن کارت ها وی دستگاه را به من بر می گرداند  و در مرحله بعدی کارت های شهروندان را رایت می کردم و مجددا آن ها را توسط افرادی نقد می کردیم."

مجید عنوان کرد:ماموران در بازرسی از محل اختفای متهم تعداد کثیری مدرک دانشگاهی خام در تمامی مقاطع دانشگاهی به همراه هولوگرام مربوطه، تعدادی کارت ملی و شناسنامه متعلق به دیگران کشف  کردند.

وی خاطر نشان کرد :با توجه به اینکه هنوز فردی دیگر که کارت های شهروندان را در محله امیریه کپی می کرد، دستگیر نشده بود پرونده در حال رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد وی به نام (ی - ز) به همراه همسر خود خارج از تهران می باشند، در این حین ضمن هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از منزل متهم  تعدادی کارت بانکی چاپ شده و اوراقی که اطلاعات کارت بیش از 200 نفر در آن نوشته شده بود کشف شد.

بر اساس اعلام سایت پلیس، مجید ادامه داد : نامبردگان دستگیر و پس از بررسی منزل استیجاریِ دومِ آن ها حدود 120 کارت بانکی چاپ شده ، بیش از 5 فقر کارت ملی هوشمند و ... کشف شد و پس از بررسی دستگاه ها مشخص شد اطلاعات بیش از 500 کارت بانکی در آن موجود بوده که آماده چاپ شدن هستند.

وی از دستگیری چهار متهم در این خصوص خبر داد و گفت: با اقدام پیشگیرانه پلیسی تنها 12 فقره پرونده در حال حاضر موجود است. که تمامی مبالغ آن بالغ بر 700 میلیون ریال است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت جرایم رایانه ای رئیس پلیس سرقت فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت،  خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران