Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@10:58:59 GMT

ایران غرفه برتر نمایشگاه کتاب سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۷۸۸۸

ایران غرفه برتر نمایشگاه کتاب سوریه شد

سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب سوریه روز گذشته (۳۱ شهریور) به کار خود پایان داد. محمد الا احمد، وزیر فرهنگ سوریه در مراسمی از غرفه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان غرفه برتر با اهدای لوح و تندیس تجلیل کرد.

به گزارش مشرق، سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب سوریه از ۲۱ شهریور فعالیت خود را آغاز کرد. مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در غرفه‌ای با مساحت ۱۸ مترمربع و با نمایش ۳۵۰ عنوان کتاب در زمینه‌های ادبیات دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، دین، ادبیات معاصر، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، آموزش زبان فارسی و کتاب‌های ادبی برگزیده جوایز سال گذشته در این دوره از نمایشگاه حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته در مراسمی با حضور محمد الا احمد، وزیر فرهنگ سوریه از غرفه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان غرفه برتر با اهداء لوح و تندیس تقدیر شد.

برگزاری مراسم شب‌شعری با عنوان «سلام بر مقاومت» با حضور شاعران ایران، یمن، لبنان، فلسطین و سوریه، بازدید رییس نمایشگاه کتاب سوریه از غرفه ایران و دیدار با ایشان، نشست با رئیس و معاون اتحادیه ناشران سوریه، رونمایی از دو کتاب با عنوان‌های «باشان»، نوشته حسین الرفاعی و اورکلیدون تألیف فلک حصریه با حضور دو نویسنده کتاب، برگزاری مراسم روز ایران با حضور علاقه‌مندان به زبان فارسی و ایرانیان مقیم سوریه، برگزاری کلاس آموزش زبان فارسی در محل غرفه ایران، توافق آژانس ادبی تماس با رئیس سازمان انتشارات وزارت فرهنگ سوریه جهت ترجمه و چاپ آثار نویسندگان دو کشور، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در قالب بروشور، دعوت از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه برای حضور در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی نشر ایران، معرفی طرح «گرنت» به‌منظور تسهیل در امر فروش کتاب‌های ایرانی، عرضه بروشور «نگاهی اجمالی به صنعت نشر در ایران» به زبان انگلیسی، مشتمل بر معرفی مراکز اطلاع‌رسانی کتاب در عرصه بین‌المللی، معرفی اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی ازجمله فعالیت‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بود. فعالیت‌های غرفه ایران با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق، موسسه انوار و مجمع ناشران دفاع مقدس دنبال شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن کتاب سوریه نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است

حمیدرضا ایزدی از آمایش فرصت‌های سرمایه گذاری این استان خبر داد و گفت: براساس آمایش صورت گرفته برای هر یک از شهرستان‌های استان فارس سه فرصت و ظرفیت سرمایه گذاری تعریف و این فرصت‌ها در قالب یک کتاب تدوین و به چاپ رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه اکسپو ۲۰۲۴ به دنبال شناسایی و معرفی ظرفیت‌های کم نظیر استان فارس در حوزه‌های صنعت، معدن وتجارت به سرمایه گذاران می‌باشد؛ ابرازداشت: این نمایشگاه می‌تواند زمینه توسعه هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها را فراهم کند.

او با بیان اینکه چندماه پیش از آغاز نمایشگاه برنامه ریزی‌های لازم برای حضور پربار و پرشور در این رویداد بزرگ اقتصادی انجام شده؛ اظهارداشت: در این راستا برای نخستین بار کتاب «راهنمای اولویت‌ها و سرمایه گذاری در استان فارس» تهیه و تدوین شد و برای هر شهرستان مشخصات کامل سه فرصت سرمایه گذاری به همراه راهبرد‌ها و فرایند‌های اخذ مجوز‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در مجموع در این کتاب ۱۱۱ فرصت سرمایه گذاری پیش بینی و معرفی شده است.

ایزدی در ادامه از رونمایی از این کتاب با حضور استاندار فارس و دیگر مسئولان استان و کشور در سومین روز نمایشگاه خبر داد و افزود: در مجموع دو سند آمایش در اختیار داریم که یکی سند آمایش خود استان فارس و دیگری سند آمایش صنعتی وزارتخانه است که به عنوان اسناد بالادستی اولویت‌های سرمایه گذاری استان را مشخص می‌کند.

او همچنین از معرفی مزیت‌های رقابتی استان فارس به بازدیدکنندگان در قالب ارایه کاتالوگ‌ها و بروشور‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در رایزنی با هیات‌های خارجی تلاش می‌کنیم تا ماشین آلات و تکنولوژی‌های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش تولید در صنایع بالادستی و پایین دستی محصولات مختلف همچون آلومینیوم و فولاد را تکمیل کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه زنجیره ارزش فولاد طی روز‌های آتی خبرداد.

ایزدی رونمایی از واحد تولید شارژر خودرو‌های برقی در شیراز را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به سیاست دولت در خصوص واردات خودرو‌های برقی، تولید این شارژر این خودرو‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

او در پایان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با ادارت کل استان‌های جنوبی در خصوص تجارت دریامحور خبر داد و افزود: هدف از این تفاهم نامه رفع مشکلات اداری احتمالی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان فارس است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است