Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@04:33:17 GMT

هوای مشـهد روبه بهبود است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۷۹۳۶

هوای مشـهد روبه بهبود است

دیروز مشهد یکی از آلوده‌ترین روزهایش را در طول سال 98 تجربه کرد. طوری که شاخص آلاینده‌های معلق در هوا از نماد 150 هم فراتر رفت و به 157 رسید.

هاشم رسائی‌فر/

دیروز مشهد یکی از آلوده‌ترین روزهایش را در طول سال 98 تجربه کرد. طوری که شاخص آلاینده‌های معلق در هوا از نماد 150 هم فراتر رفت و به 157 رسید. این شرایط در حالی رقم خورد که عبور شاخص از 140 برای گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر از جمله کودکان و خردسالان شرایط خاص اعلام شده و این گروه‌ها تا حد امکان نباید از خانه خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا با اینکه روز اول مهر بود و روز بازگشایی مهدهای کودک‌ در مشهد تعطیل اعلام شد اما مدارس در تمامی مقاطع باز بود. در مجموع هوای دیروز مشهد در شرایط ناسالم و خطرناکی قرار داشت که خیلی از شهروندان مشهدی از این وضعیت گلایه‌مند بودند.

گرچه شاخص آلایندگی هوا دیروز تا 157 بالا رفت اما به تدریج افت داشت و تا بعد از ظهر به زیر 125 رسید. با این وجود آنچه مورد سؤال است این است که اوضاع برای امروز(سه‌شنبه) به چه شکلی خواهد بود؟

محمد عرفانی، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی درخصوص وضعیت هوای مشهد در دیروز و امروز گفت: شاخص آلایندگی هوای مشهد دیروز در شروع صبح تا 157 رسید اما به تدریج این شاخص افت کرد و به 139 کاهش یافت و تا این لحظه(بعد از ظهر) تا 122 هم افت داشته این یعنی اینکه آلایندگی هوا رو کاهش بوده و مشکلی در این باره وجود ندارد.

وی در مورد اینکه چقدر احتمال تعطیلی مدارس با شرایط هوایی فعلی وجود دارد، اظهار کرد: فعلاً شاخص آلایندگی رو به کاهش است و با این شاخص بعید می‌دانم مدارس تعطیل شوند چون شرایط نشان می‌دهد هوا به وضعیت پایداری رسیده مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد و شاخص بالا برود که در این شرایط ، جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا استان تشکیل و در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: دیروز ۳۳ فقره تصادف جرحی و ۲۵۷ فقره تصادف خسارتی در کلانشهر مشهد رخ داده است.   سرهنگ سیدرضا اسدنژاد افزود :مرتکبان ۶ هزار و ۷۳۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۴۲۲ فقره از این تعداد تخلفات حادثه ساز است.   وی ادامه داد: ۶۲ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز توسط پلیس راهور توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.   سرهنگ اسدنژاد افزود: سرعت بالا و حرکات نمایشی از مهمترین تخلفات حادثه ساز هستند که حوادث مرگ آفرین در پی دارند، لذا رانندگان باید از انجام این تخلفات به صورت جدی پرهیز کنند.   روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد تردد می کنند.      

 

دیگر خبرها

  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • کیفیت هوای مشهد «پاک» است
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • هوای مشهد پاک شد
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت