Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:20:04 GMT

سال آبی با ۶۰۷ میلی‌متر بارش در همدان پایان یافت

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۷۹۶۳

سال آبی با ۶۰۷ میلی‌متر بارش در همدان پایان یافت

مهندس منصور ستوده روز سه شنبه با اشاره به اینکه بارش استان در مدت مشابه سال گذشته ۳۸۹ میلی‌متر و متوسط بلندمدت ۳۴۵ میلی‌متر بود، افزود: بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۶ درصد و در مقایسه با متوسط بلندمدت ۷۶ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در محدوده مطالعاتی همدان - بهار ایستگاه سد اکباتان ۶۰۱ میلی‌متر بارندگی رخ داده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۲۴ میلی‌متر بود که ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ستوده میزان بارندگی در ایستگاه وسج محدوده مطالعاتی نهاوند را در سال گذشته ۴۱۳ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: امسال در این ایستگاه ۷۰۹ میلی‌متر بارندگی گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش بیش از ۷۲ درصدی هستیم. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: بیشترین بارش سال آبی ۹۸-۹۷ مربوط به ایستگاه وراینه محدوده مطالعاتی نهاوند با ۸۸۱ میلی‌متر بوده که نسبت به بارش ۵۴۸ میلی‌متری در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش دارد. 

وی با اشاره به اینکه در ایستگاه آق کهریز همدان-بهار ۴۸۹ میلیمتر بارندگی رخ داده است افزود: میزان بارندگی سال گذشته در این ایستگاه ۳۷۳ میلی‌متر بوده که مقایسه این دو عدد افزایش ۳۱ درصدی بارندگی در این منطقه را نشان می‌دهد. 

ستوده با اعلام اینکه ایستگاه قهاوند در محدوده مطالعاتی رزن ـ قهاوند ۴۸۷ میلی‌متر بارندگی داشته است، گفت: میزان بارندگی ثبت شده در این ایستگاه در مدت مشابه سال گذشته ۳۲۵ میلی‌متر بوده است که مقایسه آنها خبر از افزایش ۵۰ درصدی دارد. 

وی با بیان اینکه سال گذشته در ایستگاه خمیگان محدوده مطالعاتی رزن-قهاوند ۴۶۵ میلی‌متر بارندگی داشتیم، عنوان کرد: میزان بارندگی امسال در این ایستگاه نیز ۳۱۳ میلی‌متر بوده که نشان از افزایش ۵۲ درصدی بارندگی در این منطقه دارد.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی همدان بارش باران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور