Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پاکستان که برای سخنرانی در اجلاس سازمان ملل به آمریکا سفر کرده است با ترامپ دیدار کرده و در مورد مساله کشمیر با وی سخن گفت. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر  منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که با هدف سخنرانی در سازمان ملل راهی آمریکا شده است با ترامپ ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات ترامپ متعهد شد برای حل مساله کشمیر اقدام کند و به خصوص از «نارندار مودی» نخست وزیر هند بخواهد که حکومت نظامی 50 روزه را در منطقه به صورت فوری به پایان برساند.

ترامپ گفت: آمریکا آماده است بین پاکستان و هند میانجگری کند و مسائل موجود در منطقه جنوب آسیا را با کمک دهلی نو و اسلام آباد حل کند.

اذعان معاون عمران خان به عدم توجه امارات به مساله کشمیرنگاهی به سو‌ءاستفاده‌های ابزاری از قانون در کشمیر برای سرکوب مسلمانانجست‌وجوی واژه «کشمیر» 3برابر شدهند 180 هزار نظامی دیگر به کشمیر اعزام کرد

رئیس جمهور آمریکا افزود: حجم تجارت میان پاکستان و آمریکا کم است و امیداوریم سران دو کشور برای حل این مساله نیز تلاش کنند.

وی تاکید کرد: مساله کشمیر در صورتی حل خواهد شد که دو طرف آماده مذاکره باشند و بخواهند مسائل موجود را به پایان برسانند.

عمران خان نیز با تاکید بر لزوم حل مساله کشمیر گفت: بسیاری از مشکلات موجود در منطقه جنوب آسیا به دلیل حل نشدن مساله کشمیر است.

وی اظهار داشت: ما برای مذاکره و حل این مشکل آماده هستیم ولی تاکنون رغبتی از سوی دولتمردان هندی مشاهده نکرده ایم.

نخست وزیر پاکستان گفت: محور اصلی سخنرانی من در سازمان ملل نیز مساله کشمیر خواهد بود، من در رابطه با ظلم هند مردم جهان را آگاه می کنم.

گفتنی است دولت دهلی نو از 50 روز پیش با حبس کردن مردم کشمیر در خانه هایشان تلاش برای به اقلیت کشاندن مسلمانان در منطقه را جدی کرده است.

هند طی 3 دهه اخیر 100 هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه