Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری از فرانسه، انگلیس و آلمان به دلیل موج جدید اتهام‌ها علیه ایران تقدیر کرد.

وی در این پیام نوشت: از همه دوستان نزدیک آمریکا شامل انگلیس، فرانسه و آلمان برای اینکه به وضوح ایران را تنها مسئول اقدام جنگی علیه عربستان سعودی و تاثیر آن بر منطقه و جهان معرفی کردند؛ سپاسگزارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه مدعی شد: این به تقویت دیپلماسی و صلح منجر می‌شود. از همه ملت‌ها می‌خواهیم اقدامات ایران را محکوم کنند.

گفتنی است دولت‌های اروپایی انگلیس، ‌ فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه مشترک، اتهاماتی را متوجه ایران در ارتباط با حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی عنوان کردند.

سه کشور اروپایی در بیانیه خود مدعی شده‌اند که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفت سعودی است.

در این بیانیه همچنین گفته شده: حملات علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی، ضرورت دیپلماسی برای کاهش تنش ها را نشان می‌دهد. حال زمان آن فرا رسیده که ایران چارچوب مذاکرات دراز مدت درباره برنامه هسته‌ای و موضوعات امنیت منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی نیز می‌شود را مورد پذیرش قرار دهد.

سه کشور اروپایی صادر کننده بیانیه مذکور در عین حال همزمان با طرح اتهامات خود علیه ایران، مدعی شده‌اند که همچنان به برجام پای بند خواهند ماند.

این درحالی است که انگلیس نخستین کشور اروپایی بود که در تقلید طوطی‌وار از آمریکا، انگشت اتهام به سوی ایران گرفت.

روز گذشته، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در راه عزیمت به نیویورک، مدعی شد نقش کشور متبوعش پل زدن میان اروپا و آمریکا برای نزدیک کردن مواضع آنها در خصوص این حملات است.

310 310

کد خبر 1302944

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس