Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:08:15 GMT

دشمنان از حرکت های فرهنگی ایران اسلامی هراس دارند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۹۴۶۵

دشمنان از حرکت های فرهنگی ایران اسلامی هراس دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا علیزاده صبح سه شنبه در نشست هم اندیشی کارگروه فرهنگی اجتماعی بانوان با موضوع اربعین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد:  با رجوع به به اصل و ریشه انقلاب و هدف آن متوجه می شویم که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه ما امروز با دنیا سر جنگ نداریم افزود: پس چرا در حالی که ایران سالیان دراز به هیچ کشوری حمله نکرده است باز قدرت ها و دشمنان از ما هراس دارند؟ در اینجاست که بحث انقلاب فرهنگی بیشتر بروز و ظهور می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده عنوان کرد: امروز تعدادی از کشورهای اروپایی و سایر کشورها بحث مراسم شیرخوارگان حسینی را در کشورشان ممنوع کرده اند و افراد شرکت کننده در اربعین حسینی را زیر نظر می گیرند و با دید منفی به آنها نگاه می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان با بیان اینکه حرکت های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران کشورهای معاند را نگران می کند، افزود: این حرکت های فرهنگی به برکت انقلاب و دیدگاه امام راحل (ره) و رهبری وجود دارد.

وی عنوان کرد: پیاده روی اربعین سابقه دیرینه دارد و قبل از انقلاب وجود داشته اما نه با وسعت و شور کنونی؛ حتی می توان گفت که امروز جایگاه پیاده روی اربعین کمتر از پیشرفت های موشکی و هسته ای ما نیست.

علیزاده با بیان اینکه نگرانی جدی از سوی دشمنان در خصوص حرکت های فرهنگی ما وجود دارد، افزود: باید دغدغه ناشی از آسیب به این حرکت های فرهنگی دینی و مذهبی را داشته باشیم چرا که دشمنان برای تخریب این حرکت ها برنامه ریزی می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان ادامه داد: باید هوشیار باشیم چرا که دشمنان قصد دارند از کوچکترین فرصتی برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان، ایرانی ها و عراقی ها و شیعه و سنی استفاده کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه آنچه که باعث نگرانی در منطقه است دامن زدن به اختلافات است، افزود: باید همه تلاش کنیم پیاده روی اربعین که ریشه در تاریخ و مذهب دارد حفظ شود و به صورت مستحکم استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: بُعد معنوی پیاده روی اربعین بسیار مهم است زائر اربعین نباید هدف سفر و تفکر در این خصوص را فراموش کرده و وارد مسائل حاشیه ای در مورد موکب ها و نحوه پذیرایی شود.

علیزاده گفت: در دین و مذهب ما برای کوچکترین اقدام آدابی وجود دارد؛ باید در پیاده روی اربعین آداب و رسوم و فرهنگ دینی و مذهبی رعایت شود و امیدواریم شاهد این موضوع باشیم که در پیاده روی اربعین شئونات دینی و مذهبی در حد اعلی رعایت شود.

وی عنوان کرد: در برخی عزاداری ها این شئونات رعایت نمی شود که در شورای فرهنگ عمومی مصوبه ای در این خصوص داریم و بعد از محرم و صفر گزارشی در این خصوص ارائه و نقاط قوت و ضعف و آسیب ها بررسی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان افزود: نقش و جایگاه بانوان در این عرصه حائز اهمیت و مهم است و قشر عظیمی از افراد حاضر در پیاده روی اربعین را بانوان تشکیل می دهند.

کد خبر 4727205

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا علیزاده فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اربعین حسینی هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند استانداری سمنان گرگان سانحه تصادف ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • هراس افسران صهیونیست از پاسخ تنبیهی ایران (فیلم)