Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، پایگاه تولید و تجارت ایران وابسته به وزارت صمت، «اصغر مصاحب» اظهار داشت: به‌طور کلی در صنایع کوچک و متوسط امکان دارد برخی‌ها این بحث را مطرح کنند که واحد‌های صنعتی در حال حاضر با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت نمی‌کنند. بی‌تردید چنین حرفی پذیرفته است، اما این‌که گفته شود دو سوم واحد‌های کوچک و متوسط در حالت رکود و تعطیلی قرار دارند، به یقین این آمار درست نیست، برای این‌که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌صورت روزانه، ماهیانه، فصلی و شش ماهه آمار و وضعیت واحد‌های صنعتی را به مراجع ذیصلاح ارائه و همین‌طور قابل رصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آمار و اطلاعات این سازمان برخط و چیزی نیست که بتوان آن را کتمان، اضافه یا کم کرد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: تحلیل کلی این است که تعداد واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط غیرفعال در شرایط حاضر به میزان دو سوم نخواهد بود.

مصاحب اضافه کرد: برای فعال سازی واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط در چهار حوزه از قبیل توسعه صنعتی و فنآوری، به‌هم‌رسانی، انتقال فنآوری و ارتقاء سطح دانش واحد‌های صنعتی برنامه‌ریزی شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که یک نهاد به‌تنهایی نمی‌تواند تولید را سامان دهد و بانک‌ها هم باید به حوزه رونق تولید ورود پیدا کنند، اظهار داشت: حدود ۲ هزار واحد صنعتی در اختیار بانک‌ها هستند که ۳۰۰ واحد را از زیر نظر بانک‌ها خارج کرده‌ایم، اما ادامه این مسیر، همت بانک مرکزی را می‌طلبد.

مصاحب با بیان این‌که در حال حاضر کل زنجیره تولید در تأمین مالی حضور دارند و دخیل هستند، تصریح کرد: باید تأمین مالی در این زنجیره تنها یک بار صورت بگیرد، نه این‌که همه زنجیره درگیر تأمین مالی باشند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۴۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته و سال گذشته هم ۱۷۲۶ واحد بازفعال شده‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رکود واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده