Web Analytics Made Easy - Statcounter

عالمه قلی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مراسم پیاده‌روی اربعین دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) گفت: بسیج امسال نیز مانند سال گذشته با هیئت انصار القائم(عج) سازمان بسیج دانشجویی برای اعزام دانشجویان همکاری داشته است؛ بازه زمانی ثبت‌نام دانشجویان برای شرکت در مراسم اربعین از دهم شهریورماه آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) بیان کرد: مسیر 80 کیلومتری نجف اشرف به کربلای معلی، مسیر اصلی پیاده‌روی زائران ایرانی است که معمولا ظرف 3 روز و 2 شب این مسیر را می‌گذرانند. دانشجویان و سایر زائران در طول مسیر پیاده‌روی برای اسکان و تغذیه، میهمان موکب‌های عراقی و ایرانی مستقر در این مسیر هستند.

وی درباره فعالیت‌های فرهنگی گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) اقدام به تهیه یکسری دستبند، سربند و هدیه فرهنگی برای کودکان و زائران کرده‌ است. سال گذشته از توزیع هدیه‌های فرهنگی نام برده شده در مراسم، بازخوردهای بسیار مثبت و خوبی دریافت شد. بخشی از این هدایا نذورات مردم و بخشی از هزینه آن را نیز دانشجویان به صورت داوطلبانه برعهده گرفته‌اند.

به گفته قلی‌زاده؛ دانشگاه الزهرا(س) در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا به صورت مستقل موکب ندارد زیرا این دانشگاه تک جنسیتی است و ظرفیت کارهای اجرایی کمتری دارد.

این فعال دانشجویی درباره تعداد دانشجویانی که به مراسم پیاده‌روی اعزام می‌شوند، گفت: بسیج دانشگاه الزهرا(س) یک درگاه برای معرفی دانشجویان به سازمان بسیج دانشجویی است و تمام مراحل ثبت نام، اعزام و تصمیم‌گیری‌ها با هیئت انصار القائم(عج) است.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) امسال ظرفیت اعزام 80 دانشجو به مراسم پیاده‌روی اربعین دارد که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

قلی‌زاده با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان با خانواده یا مستقل از دانشگاه سفر می‌کنند، گفت: دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) خانم هستند برای همین بخش عمده آنها با خانواده سفر می‌کنند، در نتیجه تعداد نفرات اعزامی این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های دوجنسیتی کمتر است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) دانشجویان را در اولویت نخست اعزام به مراسم پیاده‌روی دانست و گفت: در نظر داریم علاوه بر ظرفیت موجود برای اعزام دانشجویان، ظرفیتی برای اعزام خانواده‌ها و همراهان دانشجویان فراهم کنیم که در حال برنامه‌ریزی هستیم. همچنین اگر ثبت نام دانشجویان به پایان رسید و کمتر از تعداد نظر گرفته بود، از همراهان دانشجویان نیز ثبت‌نام به عمل ‌می‌آید.

وی از حضور دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) به عنوان خادم در مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: تعدادی از دانشجویان داوطلب برای خادمی در فعالیت‌های فرهنگی و تهیه هدیه‌های فرهنگی و کارهای ستادی خدمت می‌کنند، همچنین برخی از دانشجویان با استقرار در موکب‌های سازمان بسیج دانشجویی به زائران خدمت خواهند کرد.

قلی‌زاده با بیان اینکه اعزام دانشجویان به کربلا از طریق سفر زمینی خواهد بود، گفت: برای کاهش هزینه‌های دانشجویان، سفر به صورت زمینی انتخاب شد؛ اما سازمان بسیج دانشجویی با قسط بندی و اعطای وام به دانشجویان کمک خواهد کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) گفت: امسال برای افرادی که شرایط حضور در مراسم پیاده‌روی را ندارند صندوقی تهیه کرده‌ایم، تا بخشی از هزینه سفر به کربلا برخی از دانشجویان کم بضاعت تأمین شود.

وی درباره اینکه مخالف حضور دانشجویان دانشگاه الزهرا با نمادهای خاص در پیاده‌روی اربعین است، گفت: سال گذشته دانشجویان خانم سربندهای مشخصی داشتند تا صرفا هویت دانشجوی ایرانی داشته باشند اما موافق جداسازی افراد در این مراسم نیستیم زیرا زیبایی ابر پدیده پیاده‌روی اربعین به جمعی و یکرنگ بودن افراد است.

انتهای پیام/

300 / 320 پیاده روی اربعین دانشگاه الزهرا بسیج دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پیاده روی اربعین دانشگاه الزهرا بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور؛ دامنه تجمعات دانشجویی حمایت از فلسطین به دیگر دانشگاه‌های استرالیا نیز کشیده شد.
دامنه تحصن دانشجویی حمایت از فلسطین که از هفته پیش در دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی استرالیا آغاز شد؛ با ایجاد اردوگاه‌های مشابه در دانشگاه‌های پرت، کوئینزلند، آدلاید و کانبرا، گسترش یافت.
دانشجویان معترض از موسسات آموزشی و دانشگاهی خواستند روابط خود را با سازندگان سلاح که برای ادامه جنایات در غزه تسلیحات در اختیار رژیم صهیونیستی می‌گذارند؛ قطع کنند.
اعترضات ضد صهیونیستی دانشجویان در دانشگاه ویکتوریا نیز با واکنش برخی دانشجویان یهودی داغ‌تر شد.
البته شورای یهودیان استرالیا بلافاصله با انتشار بیانیه‌ای رسمی ادعای تهدید علیه دانشجویان یهودی را در این اعتراضات به شدت رد کرد.
بیانیه‌ای که راه سوءاستفاده تبلیغاتی حامیان صهیونیسم را از این تحصن مشروع، مسدود کرد.
دانشجویان استرالیایی تاکید کرده اند: تا زمانی که پاسخی برای خواسته هایشان نگیرند در اردوگاه‌های همبستگی با فلسطین می‌مانند و به تحصن خود ادامه می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

۱) دانشجوی استرالیایی
۲) دانشجوی استرالیایی
۳) نوآه لوون - نماینده اتحادیه دانشجویان یهودی استرالیا
۴) دانشجوی استرالیایی

دیگر خبرها

  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد