Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:12:59 GMT

ملاقات ماه و کندوی‌ عسل در بامداد فردا

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۹۶۵۷

ملاقات ماه و کندوی‌ عسل در بامداد فردا

در آسمان بامدادی فردا چهارشنبه ۳ مهر، خوشه ستاره‌ای کندوی عسل در ۰.۴ درجه‌ای جنوب هلال ماه قرار خواهد گرفت.

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت ۴۵ دقیقه بامداد فردا چهارشنبه ۳ مهر، خوشه ستاره‌ای باز "کندوی عسل" تنها ۰.۴ درجه جنوب هلال ماه قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اجرام ساعت ۲ بامداد فردا از افق شرق - شمال‌شرق طلوع کرده و جلوه زیبایی برای عکاسان نجومی فراهم می‌کند.

خوشه کندوی عسل یا مسیه ۴۴ (Messier ۴۴) یک خوشه ستاره‌ای باز در صورت فلکی خرچنگ است که فاصله آن از زمین ۵۰۰ سال نوری و قدر (درخشندگی) ظاهری آن چهار است. این خوشه ستاره‌ای در تاریکی آسمان با چشم غیر مسلح قابل رؤیت است.

این خوشه در صورت فلکی خرچنگ در یک کمان ۹۵ درجه‌ای قوسی شکل جای گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خوشه ستاره کندوی عسل انجمن نجوم آماتوری ایران ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: با آتش بازی نکنید

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن بامداد چهارشنبه خطاب به متجاوزان به یمن نوشت:با آتش بازی نکنید.

به گزارش مشرق، الحوثی در صفحه شخصی خود در شبکه احتماعی ایکس نوشت: با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید؛ چه به لحاظ تعداد، تنوع و کیفیت.

سخنان الحوثی ساعاتی پس از انتشار لحظه حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به کشتی سیکلادیس (CYCLADES) صورت می گیرد.

این کشتی که عازم بنادر فلسطینی اشغالی بود، با چندین فروند پهپاد در دریای سرخ و بامداد دیروز سه شنبه هدف حمله قرار گرفت.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه شنبه با تأیید حمله به کشتی عازم سرزمین های اشغالی و با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه کشتی سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یمن: با آتش بازی نکنید
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی