Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@11:35:38 GMT

درخواست وزیر خارجه ژاپن از ظریف

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۰۳۰۶

درخواست وزیر خارجه ژاپن از ظریف

وزیر خارجه ژاپن در دیدار با همتای ایرانی خود ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت تنش‌بار در منطقه غرب آسیا، از تهران خواست تا از کاهش تعهد به برجام خودداری کند.

به گزارش مشرق، «توشیمیتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن روز گذشته (دوشنبه) در دیدار با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک، از تنش‌های اخیر در منطقه غرب آسیا ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز» موتگی که برای اولین بار به عنوان وزیر خارجه با ظریف دیدار می‌کرد، با تاکید بر اینکه دولت ژاپن به تلاش برای تثبیت کردن اوضاع در منطقه ادامه می‌دهد، گفت: «ما از این وضعیت بغرنج بسیار نگران هستیم».

بیشتر بخوانید: روایت الیزه از دیدار ۹۰ دقیقه‌ای ماکرون و روحانی در نیویورک نه محکم ظریف به دیدار روحانی و ترامپ +فیلم

ظریف نیز در این دیدار به همتای ژاپنی خود اطمینان داد که علی‌رغم افزایش تنش‌ها در منطقه، ایران به دنبال جنگ نیست و از تلاش‌های دیپلماتیک ژاپن در راستای کاهش تنش تقدیر کرد.

یک مقام ژاپنی نیز می‌گوید که رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در این دیدار، جزئیات طرح ایران برای تشکیل ائتلافی صلح‌آمیز جهت تامین امنیت منطقه با مشارکت کشورهای محلی را برای وزیر خارجه ژاپن تشریح کرده است.

وزارت خارجه ژاپن نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که موتگی در این دیدار «قویاً» از ظریف خواست که تهران از اقداماتی که مفاد توافق هسته‌ای را نقض می‌کند، اجتناب نماید.

از زمان آغاز تنش‌زایی دولت واشنگتن با تهران در پی خروج از توافق هسته‌ای و احیای تحریم‌های ذیل برجام علیه ایران، توکیو تلاش کرده تا به عنوان میانجی بین دو کشور عمل کند و واسطه مذاکرات دوجانبه شود.

دیدار ظریف و موتگی در حالی انجام شده که قرار است امروز «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود در نیویورک دیدار کند.

وزیر خارجه ایران در نشست خبری که شامگاه یکشنبه در نیویورک داشت، ضمن اشاره به اینکه آمریکا با تحریم بانک مرکزی، درهای مذاکره با ایران را بست، گفت تنها راه اروپا برای حفظ برجام، تبعیت نکردن از خواسته‌های واشنگتن است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن محمد جواد ظریف ژاپن دستگاه دیپلماسی ایران روحانی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. در این دیدار این مقام ارشد نظامی چین خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748147

دیگر خبرها

  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!