Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی جمادی صبح سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان گناوه اظهار داشت: امنیت زیر بنای سایر امور است و به معنای وضعیتی احساسی در جامعه که  در پناه این وضعیت زمینه رشد، ترقی و توسعه همه جانبه فراهم شود.

وی افزود: امنیت در مجموعه های مختلفی از جمله قضایی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مورد بحث قرار می گیرد و در این موضوع ، امنیت قضایی به عنوان زیربنایی است که اگر وجود داشته باشد در سایر زمینه ها خود بخود امنیت فراهم شده و وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: به امنیت قضایی در پیشگیری از وقوع جرم به گونه ای باید پرداخته شود که کمترین جرایم را در حوزه قضایی داشته باشیم.

وی بیان کرد: شهرستان گناوه در راستای همکاری، تلاش و تعامل بسیار مستعد است و با این تعامل خوب، مثبت و سازنده موجود و استفاده از ظرفیت های خوب از جمله ظرفیت مردمی، روحانیت معظم و معزز و ائمه جمعه و جماعات استفاده شود و پیشگیری مردمی  از جرایم به عنوان اولویت کاری در نظر گرفته شود.

جمادی تصریح کرد: با نیازسنجی بر اساس فراوانی آماری زمینه‌های ضروری‌تر کار در شهرستان مشخص و با کمک خود مردم این کارها انجام شود تا بتوان در این راستا کاهش جرایم  را داشته باشیم.

پیشگیری از وقوع جرم

وی یادآور شد: توجه به پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت های خوب موجود دراین شهرستان از بحث های مهم است که حتما باید به آن پرداخته شود و انتظار هم همین است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطر نشان کرد: رسیدگی فوری به امور مردم نیز از موارد بسیار مهم و حق مردم و تکلیفی برعهده دستگاه قضایی است و لذا در رسیدگی به پرونده هاباید با وجود کمبودها تلاش بیشتر شود و هنر این است که از امکانات و ظرفیت موجود بالاترین بهره وری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه همکاران اداری و قضایی تلاش کنند  که رسیدگی به پرونده ها تسریع شود اگر چه رسیدگی به برخی پرونده ها زمانبر و نیاز به اقدامات جانبی و اخذ نظرات کارشناسی است ولی انتظار ما این است که موجودی پرونده های شعبه با تلاش و همکاری رئیس دادگستری و همکاری همه همکاران به حداقل برسد.

جمادی عنوان کرد: قضاوت ها در همه جا منطقی و مستند و مستدل باشد و امید است بتوان این موضوع که همواره قضاوت ها منطقی و مستدل باشد را با استفاده از ظرفیت های موجود و ائمه جماعات در کل جامعه گسترش داد.

وی گفت: امید است با دقت کامل و کار جهادی رسیدگی به پرونده ها  تسریع شود که یقینا اینکار پشتوانه مردمی را به دنبال خواهد داشت.

رسیدگی به پرونده های قدیمی

وی ابراز داشت: رسیدگی به پرونده های قدیمی به عنوان اولویت کاری باشد و روزانه به وضعیت این پرونده‌ها و علت تاخیر در کار آنها رسیدگی و به سرانجام برسد چون از دغدغه ها و درخواست های مردم رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها است.

جمادی عنوان کرد: حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری و دستورالعمل ها و بخشنامه ها در این موارد توجه خاص شود و از ظرفیت های و فرصت های  موجود مانند شورای حل اختلاف و وساطت بزرگان یا روحانیون استفاده شود تا اینگونه پرونده ها به سرانجام برسند و یا تشکیل نشود و یا پرونده دیگری به دنبال نداشته باشد.

وی اضافه کرد: موضوع نظارت از موضوعات مهم که خواست رئیس قوه قضاییه، مسئولان قوه قضایی و مجموعه استانی است که نظارت ها باید هم از درون  دستگاه قضایی و هم بیرون باشد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: نظارتی که از نظر قانونی بر عهده ما گذاشته شده به نحو مطلوب و درست و قانونی اعمال و از تعرضات به بیت المال جلوگیری کنیم.

وی گفت: نتیجه نظارت خوب داشتن مجموعه سالم هم در دورن و هم پیرامون دستگاه قضایی خواهد بود.

توجه به اقتصاد مقاومتی

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در دستگاه قضایی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی با اقتدار به تلاش های خود ادامه می دهد و ما روزبروز شاهد پیشرفت، ترقی و توسعه آن هستیم و استکبار در ابعاد گوناگون با توطئه های مختلف نتوانسته اند ذره ای به عزم مردم و مسئولان خللی وارد کنند  و ما هم در کنار سایر نیروها و مسئولان نظام اسلامی تلاش می کنیم

وی گفت: لذا درهر کجا که پرونده ای مربوط به شرکت های تولیدی و رونق تولید داخلی مشکلاتی مربوط به دستگاه قضایی دارند کمک به رفع و پیشرفت این کارها کنیم و این پرونده ها به صورت ویژه بررسی شود و ما در این رابطه در کنار سایر نیروها برای محقق شدن شعار رونق تولید داخلی  و اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

وی از تلاش های و خدمات  رئیس دادگستری پیشین گناوه تقدیر و برای رئیس جدید آرزوی موفقیت کرد.

در این آیین از زحمات احمد ناصر زاده رئیس پیشین دادگستری گناوه تقدیر و حجت الاسلام حسن فیروز اردکانی به عنوان رئیس جدید دادگستری گناوه معارفه شد.

کد خبر 4727266

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه قوه قضائیه دستگاه قضایی دادگستری استان بوشهر هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند استانداری سمنان گرگان سانحه تصادف ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد‌های پیشگیری از جرایم انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهاد‌های امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است و نتیجه آن این بود که برای اولین بار در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلا منتفی شد و سخت گیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقین پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی