Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:38:41 GMT

دوشنبه ورزشی میهمان دانش آموزان سندروم داون شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۰۵۴۴

دوشنبه ورزشی میهمان دانش آموزان سندروم داون شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، پویش "دوشنبه های ورزشی" در نخستین هفته مهرماه، با حضور محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران و شهربانوامانی عضو کمیسیون حمل و نقل شورا و نیز ستارگان پیشکسوت فوتبالی در مدرسه  کودکان استثنایی ساریخانی منطقه۵ برگزارو با مشارکت دانش آموزان سندروم داون و استقبال چشمگیر شهروندان مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتخار آفرینان ورزشی در جمع دانش آموزان استثنایی
این برنامه به همت منطقه ۵ شهرداری تهران به مناسبت استقبال از سال تحصیلی جدید، ساعت ۸:۳۰ صبح اول مهرماه جاری با نواختن زنگ مدرسه و انجام حرکات ورزشی آغازشد.

در پویش یاد شده، حیدری و ندیری به ترتیب شهردار و رییس آموزش و پرورش منطقه ۵ و نیز نام آورانی نظیر سید هادی طباطبایی، نیما نکیسا، علی جانعلی، سید علی حسینی، علیرضا محمد، مهدی امیرآبادی، رضا حسن زاده، رضا آستارکی، سید مهدی سید علی و ... در قالب رسولان فرهنگی حضور یافتند تا در کنار رسانه های جمعی به عنوان بازوهای پرتوان فرهنگسازی، ورزش همگانی و تحقق شعار "ورزش همه جا، برای همه" را در کالبد شهر جاری و ساری سازند.

ورزش؛ تلفیق آموزش و پرورش 
محسن هاشمی در حاشیه برگزاری این برنامه، با اشاره به نقش ورزش در حفظ سلامت جسمی و نشاط روحی دانش آموزان، اظهار داشت: برگزاری پویش های ورزشی، در واقع تلاشی به منظور ارتقای سلامت جسمی و روحی شهروندان میان اقشار مختلف است.

رییس شورای اسلامی شهرتهران ادامه داد: در حالی که آموزش و پرورش در حال استضعاف قرار دارد، توجه ، مهربانی و مسئولیت پذیری خانواده های این بچه ها قابل تقدیر و در خور توجه است. مانیز به سهم خود، از کمک های مقدور، کوتاهی نخواهیم کرد.

نگاه مساعد مدیریت شهری برای کمک به آموزش و پروش 
شهربانو امانی دیگرعضو شورای اسلامی شهر تهران بود که با حضوردر جمع دانش آموزان سندروم داون و پویش "دوشنبه های ورزشی" ، تلفیق "ورزش" و" آموزش" را پدیده ای مبارک خواند و در عین حال به برخی کمبودهای معلولین در عرصه های مختلف اشاره کرد.

وی گفت: بیشترین مدال های ورزشی ما درعرصه بین المللی مربوط به حضور پارالمپیکی هاست. این موضوع نشان دهنده ی پتانسیل و استعدادهای خفته ای است که نیازمند حمایت، یاری و توجه بیشتر مسئولین در رده های مختلف است.

امانی همچنین از آمادگی شورای اسلامی شهر تهران برای کمک به آموزش و پرورش خبر داد و افزود: حال که به دلایل مختلف، امکان اجرایی شدن کامل لایحه جامع معلولین، وجود ندارد، می توان از پتانسیل بخش های مختلف برای این منظوراستفاده کرد. شورای شهر تهران نیز با نگاهی مثبت، به کمک دولت خواهد آمد.
ورزش همگانی برای همه ی مردم
مجید رباطی نیز، برگزاری پویش "دوشنبه های ورزشی" در مدرسه کودکان استثنایی "ساریخانی" را اقدامی موفق و موثر در مسیر توسعه ورزش همگانی برای همه ی اقشاربرشمرد و افزود: برنامه های ورزشی با حضور و مشارکت مردم، اعتبار می گیرد و ما بسیار خرسندیم که پویش های ورزشی در میان اقتشار مختلف با استقبال شهروندان مواجه شده و راه را برای همگانی کردن هر چه بیشتر ورزش در تهران هموار کرده است.
سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران ابراز امیدورای کرد با همکاری و تعامل همه ی نهاده، به زودی شاهد چهره ای ورزشی از پایتخت کشورمان باشیم.

کد خبر 4725798

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ورزش شهرداری تهران محسن هاشمی آغاز سال تحصیلی تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران دربی مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی کشتی آزاد لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی والیبال ایران والیبال قزاقستان قهرمانی آسیا برانکو ایوانکوویچ گابریل کالدرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری عصر یکشنبه در حاشیه اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که با حضور مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اعضای اصلی این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت سلامت، آموزش و اوقات فراغت دانش آموزان از محورهای مهمی است که باید نسبت به آنها توجه ویژه صورت بگیرد اظهار کرد: خوشبختانه در این جلسه موارد مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی گرفته شد.

جوهری از اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان خبر داد و گفت: برگزاری آزمون‌های نهایی دانش آموزان کار بسیار حجیم و سنگینی است که در صدد هستیم، با تدابیر مأخوذه این امر به بهترین شکل ممکن در استان تهران برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه تأمین مسکن معلمان عزیز یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن پرداخته شود، افزود: برای کمک به معلمان در حوزه تأمین مسکن، تصمیماتی در اداره کل آموزش و پرورش استان تهران گرفته شده که طی آن با همکاری سایر دستگاه‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی به اجرای طرح ابتکاری «بازی یادگیری» در مدارس استان تهران اشاره و عنوان کرد: این طرح از سال گذشته در برخی شهرستان‌های استان تهران در حال اجرایی است که طی آن برخی از کلاس‌ها در ساعات خاصی به بازی دانش آموزان اختصاص پیدا می‌کند و مقرر شد که با هماهنگی شورای برنامه ریزی و با اعتبارات آموزش و پرورش این طرح تداوم داشته و در همه مناطق عملیاتی شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر سلامت دانش آموزان بیان کرد: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع «مکمل یاری» و «آهن یاری» و بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در قالب تفاهم نامه‌ای این طرح دنبال و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

کد خبر 6091432

دیگر خبرها

  • گزارشگر قديمى راديو دار فانى را وداع گفت
  • حضور شناگر سندروم‌داون مهابادی در مسابقات کشوری
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد