وقتی لاله صبوری، علیرضا رئیسیان را به توپ انتقاد میبندد
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۰۵۷۸
فیلم مردی بدون سایه ی علیرضا ریسیان را امروز با دقت زیاد دیدم، به بهانهی برنامهی#اکران با کارگردانی و تهیه کنندگی ِ روزبه رحیمی نژاد ، که اجرای آن به عهدهی من است و بزودی از آپارات پخش میشود .
و از اینهمه بلاتکلیفی و بل بشو حیران ماندم، از خرده روایتهای بیجواب و رهاشده در فیلم از سکانسها و پلانهای اضافه،از دیالوگهای غیر واقعی وغیر ضروری فقط محض اطلاع رسانی و یا کلی گوییهای بیجا، از ماجراهایی که جدیند انگار ولی نصفه نیمه رها میشوند،
وازاشتباهات فاحش فیلمنامه و فیلم .
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فیلم مدام مسیرش را عوض میکند، ژانرش تغییر می کند تا حدی که کلافه میشوی.
و یک سوال جدی برایم پیش آمده که بازیگران درجه یک ما چطورنسبت به این همه نقصان بی تفاوت مانده و کار خودشان را کرده اند والبته که با تمام قوتشان نتوانسته اند دستِ مردِ بدون سایه را بگیرند ونجاتش بدهند .
البته اینهم از شانس من است ، برای اولین بار بود که تنها در سینما نشستم و اختصاصی فیلم دیدم، خیلی عالی بود سینما،ولی گاهی نداشتن همدرد ادم را اذیت می کند .
#لاله_صبوری
#برنامه_اکران
#نقد#فیلمنامه #مردی_بدون_سایه
#علیرضا_ریسیان
#نویسنده#کارگردان#تهیه_کننده
#اپارات_بازها #سینما سمرقند
#نقد# فیلم #بازیگر#سینما_سمرقند
منبع: پارس نیوز
کلیدواژه: مردی بدون سایه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پُل آستر درگذشت
پل آستر نویسنده ۷۷ ساله که بیش از ۳۰ کتاب دارد و اکثر آنها به فارسی ترجمه و در ایران منتشر شده است، در ۷۷ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان از دنیا رفت.
اولین رمان او، «شهر شیشهای» قبل از انتشار توسط یک انتشاراتی کوچک در کالیفرنیا در سال ۱۹۸۵ از سوی ۱۷ ناشر رد شده بود. مجموعه «سهگانه نیویورک» سه داستان پلیسی مرتبط با هم بود که این نویسنده را به شهرت جهانی رساند. این ۳ کتاب شامل «شهر شیشه ای» (۱۹۸۵)، «ارواح» (۱۹۸۶) و «اتاق قفل شده» (۱۹۸۶) هستند.
آستر از کار با رایانه پرهیز داشت و اغلب با خودکار در دفترچههای مورد علاقهاش مینوشت. پل استر در سال ۲۰۰۳ به نشریه «پاریس ریویو» گفت: «کیبورد همیشه مرا میترساند. قلم ابزار بسیار ابتداییتری است. احساس میکنی که کلمات از بدنت بیرون میآیند و بعد کلمات را در صفحه فرو میکنی. نوشتن برای من همیشه یک تجربه فیزیکی بوده است».
او همچنین نویسنده فیلمنامه «دود» وین وانگ و کارگردان فیلم «لولو روی پل» بود.
داستانهای او اغلب با مضامین تصادف، شانس و سرنوشت بازی میکنند. بسیاری از قهرمانان او خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیتهایی از رمانهای اولیه دوباره در رمانهای بعدی ظاهر میشوند.
او بعدها خودش فیلمنامههایی نوشت که با فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی هاروی کایتل، ویلیام هرت و جیانکارلو اسپوزیتو شروع شد. وی با این فیلمنامه جایزه معتبر ایندپندنت اسپرایت را برای بهترین فیلمنامه اول کسب کرد.
همکاری او با وانگ ادامه پیدا کرد و این دو به طور مشترک دنبالهای به نام «آبی در چهره» را کارگردانی کردند که دوباره کایتل و اسپوزیتو به همراه لو رید، میرا سوروینو و مدونا در آن بازی کردند. آستر در نوشتن فیلمنامه «مرکز جهان» اثر وانگ نیز نقش دارد.
سال ۱۹۹۸، آستر همراه کایتل، سوروینو و ریچارد ادسون فیلمنامه «لولو روی پل» را نوشت و کارگردانی کرد. او سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی دیوید تیولیس، ایرنه جاکوب و مایکل ایمپریولی بار دیگر همین وظیفه را انجام داد.
رمان «۴۳۲۱» آستر در سال ۲۰۱۷ در فهرست نهایی جایزه من بوکر قرار گرفت.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات