Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر پاکستان از رئیس‌جمهور آمریکا خواست مذاکره با طالبان را به منظور رسیدن به یک توافق سیاسی از سر بگیرد.

نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواست گفت‌وگو با طالبان را به منظور رسیدن به یک توافق سیاسی که از نگاه او تنها راه برای پایان دادن به جنگ در افغانستان است، از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خان در جریان یک کنفرانس در اندیشکده شورای روابط خارجی قبل از دیدار با ترامپ گفت: «من امروز با ترامپ دیدار خواهم کرد. به او خواهم گفت که راه حل نظامی وجود ندارد. شما طی ۱۹ سال موفق نشدید در عرصه نظامی پیروز شوید و طی ۱۹ سال آینده نیز موفق نخواهید شد».

واشنگتن بعد از یک سال مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم با طالبان، در اوایل ماه سپتامبر (اواخر شهریور) در آستانه اعلام یک توافق بود. قرار بود بر اساس این توافق در ازای تضمین‌های امنیتی طالبان و شروع گفتگو‌های صلح بین طالبان و دولت افغانستان، نظامیان آمریکایی به تدریج از افغانستان خارج شوند.

عمران خان که بر طالبان برای مذاکره فشار آورده بود و آمریکا نیز از نقش او تمجید کرده بود، گفت: از این که ترامپ مذاکرات با طالبان را متوقف کرده غافلگیر شده است. وی گفت: «ما از طریق رسانه‌ها از این موضوع مطلع شدیم. آمریکایی‌ها دستکم باید با ما صحبت می‌کردند».  /  ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی

برخی از پناهجویان افغانستانی در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغانستانی بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از ۱۰ سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی