Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:10:17 GMT

فراخوان مجدد برای تظاهرات روز جمعه در مصر

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۰۶۹۵

فراخوان مجدد برای تظاهرات روز جمعه در مصر

بازیگر و تاجر مصری فراخوان دیگری را برای تجمع گسترده روز جمعه در قاهره و دیگر استان‌ها جهت درخواست برای برکناری عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، محمدعلی، بازیگر و تاجر مصری با انتشار ویدئویی بار دیگر از مردم مصر برای تجمع گسترده روز جمعه در میدان‌های قاهره و استان‌های مختلف این کشور و درخواست برای برکناری عبدالفتاح سیسی دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی حمله تندی را علیه وزیر کشور به دلیل عملکرد نیروهای امنیتی و نحوه برخورد آنها با تظاهرکنندگان در استان سوئز مصر آغاز کرد و گفت: چرا چنین برخوردی با ساکنان سوئز کردید؟ آیا این رفتارها دستوراتی بودند که به شما داده شدند؟ اگر با تظاهرکنندگان به شکل مناسبی برخورد نکنید، بدون هیچ ترحمی از شما انتقام خواهیم گرفت.

این هنرمند مصری روز دوشنبه با انتشار ویدئوی جدیدی تاکید کرد: مصری‌ها دیوار ترس را شکستند و از امروز هرگز نخواهند ترسید. هر کسی که به  شهروندان مصری آزاری برساند، محاکمه خواهد شد و هر کسی که مردم را به  قتل برساند، اعدام خواهد شد، آیا این کارها را برای حمایت از سیسی انجام می‌دهید؟

همچنین محمد علی از افسران پلیسی که در اعتراضات اخیر تظاهرکنندگان را کتک زده و الفاظ بسیار زشتی را به آنها نسبت دادند، انتقاد و تاکید کرد: پایان کار آنها روز جمعه خواهد بود و مردم مصر به هیچ شخصی رحم نخواهند کرد.

او با تاکید بر مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات نسبت به برخی توطئه‌ها برای ایجاد درگیری میان نیروهای پلیس و مردم هشدار داد و از افسران پلیس خواست به مردم اجازه تظاهرات بدهند و از دستورها برای سرکوبی معترضان اطاعت نکنند.

محمدعلی که در حال حاضر در اسپانیا اقامت دارد، با اشاره به اینکه سیسی تمامی بحران‌ها همانند سینا، سد النهضه و دیگر موضوعات را رها کرده و به دنبال ترور اوست، گفت: دولت اسپانیا حمایت امنیتی را برای من فراهم کرده است.

او در ویدئوی دیگری تاکید کرد که در اسپانیا تحت تعقیب افرادی وابسته به دستگاه امنیت مصر است که قصد ترور او را دارند و در حال حاضر جان او در خطر است و مسئولان اسپانیا را مسئول کامل حفظ جان خود می‌داند.

وی افزود: از حدود دو هفته قبل در حال فرار هستم اما نیروهای امنیتی مصر محل اقامت جدیدم را پیدا کرده‌اند و نمی‌توانم دوباره فرار کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، یک کشتی گیر آمریکایی در اظهاراتی ضمن تمجید از دین مبین اسلام و پیروان آن تاکید کرد که محبت و مهربانی مسلمانان در آمریکا، توجه بسیاری از مردم را به سوی آنها جلب کرده است.

وی در این باره گفت: من در زندگی خود با بسیاری از مسلمانان ارتباط داشته ام، تقریباً همه آنها برخورد خوبی با من داشته اند و به ویژه کسانی که در ورزش کشتی با آنها تعامل داشته ام، بسیار انسان‌های منضبط و متمرکزی بوده اند، این مسأله‌ای است که احترام من را به عنوان یک کشتی گیر بر می‌انگیزد.

وی افزود: من برخی از مبارزان نظیر «حبیب نورماگمدوف» را که اتفاقاً مسلمان هستند، می‌پسندم. در این روزها شاهد هستم بسیاری از آمریکایی‌های سفیدپوست، مبارزان مسلمان در شب مسابقات مورد تشویق قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: در جریان این رخدادها به دلیل خوبی مسلمانان بسیاری از مردم جذب مساله فلسطین شدند، اخیراً نیز شماری از دانشجویان در جریان اعتراضات ضد جنگ غزه، به اسلام گرویدند. درود بر همه مسلمانان!

کد خبر 6098458 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا
  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  •  فراخوان ایده‌های مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام