Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان‌اینکه کرمانشاه، استانی جدی در تولید قند، شکر و چغندر است، گفت: کرمانشاه هم‌اکنون ۲ کارخانه قند دارد که در پی‌احداث سومین کارخانه است و این کارخانه‌ها در حوزه صنعت، تجارت و کشاورزی نقش بسزایی دارند.

تولید مهمترین فعالیتی است که امروز و در شرایطی که دنیای استکبار برای به زانو در آوردن ملت نجیب و سلحشور ما به سیاست شیطانی و ضدانسانی فشار حداکثری، متوسل شده، باید به طور جدی پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید با تکیه بر توان داخلی، برنامه ریزی و با رویکرد صادرات میسر می‌شود که از جمله مهم ترین بخش تولید برای کشور ما، موادغذایی در این بین، محصولات مبتنی بر کشاورزی است.

استان کرمانشاه و دشت های کهن و حاصلخیز آن، دارای پتانسیل بالای آب و خاک، به علاوه اقلیم مناسب برای کشت چغندرقند، یعنی محصول پایه ی تولید قند و شکر است و شرکت قند بیستون با سابقه ی درخشان و قابل قبول در این زمینه، می تواند به عنوان یک شرکت تولیدی در این بین نقش داشته باشد.

از همین رو، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: کارخانه قند بیستون جزء ۲۰ کارخانه بزرگ کشور است که اقتصاد کشاورزی کل استان و نیز اشتغال را به طور جدی تحت تأثیر قرار می دهد. هم چنین چرخه ی جدی و بزرگی از حمل و نقل را ایجاد کرده است. این شرکت گردش مالی خوبی دارد و در تامین بازار نقش اساسی و جدی دارد.

هدایت حاتمی افزود: صنعت بااصناف و با صنایعی که مواد اولیه آن ها شکر است ارتباط دارد که کارخانه های محدودی نیستند و تا دل روستاها و بازارها و صنایع، اصناف و لجستیک ما جای دارند که امیدواریم روز به روز بر تعداد کارخانجات بزرگ استان ما افزوده شود.

وی در خصوص وضعیت کارخانه قند بیستون گفت: قند بیستون، کارخانه ای قدیمی و به نوعی سمبل تولید بخش کارخانه ای در استان کرمانشاه محسوب می شود که مورد توجه مردم است که در مورد این واحد خاص دغدغه جدی داریم.

حاتمی اضافه کرد: این کارخانه دارای مدیران فعالی است و از سال گذشته تاکنون چهار تا پنج جلسه، ویژه ی این بنگاه تولیدی تشکیل شده است، در خرداد ۹۸ به همراه استاندار کرمانشاه و در شهریور ماه نیز، همزمان با آغاز بهره برداری این کارخانه به همراه جمعی از مسئولین اجرایی استان، بار دیگر از این کارخانه و به خصوص واحد راکد و تعطیل قند کله ی آن بازدید کردیم و برای حفظ این واحد صنعتی و نیز توسعه آن تلاش خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر کارخانه به دنبال حلقه های تکمیلی تولید باشد، در عمل از سوی دولت چه کمک هایی وجود دارد، گفت: در سال جاری، مدیران فعال و جوان این مجموعه، هم در بحث توزیع به موقع بذر و هم در بحث بازپرداخت مطالبات کشاورزان سرعت عمل داشته اند و هم چنین به دنبال توسعه حلقه های پیشین و پسین این صنعت هستند. حلقه های بعدی تولید شکر و تبدیل به قند، بسته بندی و فرآیند اصلاح تولید در دستور کار مدیرعامل این مجموعه قرار دارد و مورد حمایت دولت است و تکمیل حلقه های تولید، سودآوری و اشتغال حدود ۱۵۰ نفر را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: براین اساس با حضور بانک ها و کمک به برطرف کردن مسائل و مشکلات محیط زیستی، در کنار این شرکت خواهیم بود تا بتواند بر مشکلات توسعه اش فائق آید و اگر به آموزش نیاز داشته باشد، سازمان فنی و حرفه ای آموزش های لازم را در اختیار این شرکت خواهد گذاشت.

به گفته وی، در بحث اعطای تسهیلات به این واحد کمک خواهیم کرد، و در مورد صدور مجوزهای لازم، هماهنگی های لازم را بین دستگاه های مختلف ایجاد خواهیم کرد؛ چرا که به طور قطع به خاطر قدیمی بودن این واحد و واقع شدن آن در یک منطقه ی گردشگری، کاملا طبیعی است که ملاحظات بر روی آن زیاد باشد و رعایت ملاحظات زیست محیطی و گردشگری لازم است.

وی خاطرنشان ساخت، به طور کلی انتظاری که از کارخانجات می رود این است که نقش صنعتی خود را به خوبی ایفا کنند، تربیت کننده ی نیروی کار باشند و برای برطرف کردن مشکلات خود به واحدهای تعمیرگاهی، خدماتی و صنایع مرتبط در داخل استان مراجعه کنند و نیز در بحث حمل و نقل از پتانسیل های داخل استان، استفاده کنند.

این مسوول یادآور شد، انتظار دیگری که از کارخانه قند بیستون می رود این است که مرحله توسعه ای اش را همین امسال تکمیل کند و این مهم ترین مسئه است. برای تامین سرمایه موردنیاز توسعه کارخانه، می تواند از طریق همکاری با شرکای جدید، جذب سرمایه گذارن و یا از طریق بازار بورس اقدام کند که دولت هم مقدمات کار را  از طریق اعطای تسهیلات بانکی فراهم خواهد کرد.

این کارخانه باید تعامل خود با کشاورزان را حفظ کرده و نقشی را که تاکنون در تأمین بازار داشته است، از این پس پررنگ تر ایفا کند.

حاتمی درخصوص حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی استان، اظهار داشت: تمایل به تولید و رونق آن ها، همواره یکی از آرزوهای دیرینه اقتصاددانان بوده و هست و این قشر همواره به دنبال راهی برای برجسته کردن مقوله تولید در کشورمان بوده اند و سال جاری از نظر توجه به مقوله تولید، سال ارزشمندی است.

حاتمی ادامه داد: این تفکر که تنها به خاطر فشار روزافزون تحریم ها به سمت حمایت از تولید حرکت کنیم، تفکر صحیحی نیست چرا که حمایت از تولید، راهبرد جدی کشور ما است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ایران کشوری با فرهنگ غنی و دیرین است و حرکت به سمت تولید باید از اهداف و مقاصد بی چون و چرای آن باشد و صد البته یک اصل اساسی است، تاکید بر رونق تولید به معنای بی توجهی به بخش خدمات نیست، اما تولید یک مقوله جدی است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه ادامه داد: در حوزه ی تولید و حمایت از آن، چند موضوع را به صورت جدی پیگیری می کنیم که می توان به بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد به این معنی که برآنیم تا به منظور حمایت از تولیدکنندگان، فضای کسب و کار را به سمت و سوی درستی ببریم.

به گفته حاتمی، کمک به واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی، که تقریبا بحث پیگیری های هر روزه معاونت اقتصادی، فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی است از اهداف مورد پیگیری است که استاندار کرمانشاه نیز بدان توجه ویژه دارد.

وی اضافه کرد، باید توجه داشت که اهمیت دادن به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، حفظ داشته های موجود است و اگر به دنبال توسعه ی تولید هستیم، باید به واحدهای موجود کمک کنیم.

حاتمی افزود: از میان همه بنگاه های اقتصادی استان، ۲۰۰ بنگاه اصلی را انتخاب کرده و به دنبال تکمیل صنایع پیشین و پسین آن ها در قالب زنجیره ارزش هستیم، در این میان صنایع مادری چون صنایع فولاد، سیمان، رب گوجه فرنگی، قطعات خودرو، کارخانجات قند و شکر، بیو ایمپلنت و  بیو اتانول واحدهای کلیدی هستند.

وی یادآور شد، تکمیل حلقه های پیشین و پسین این صنایع موضوعی است که توسط سازمان هایی همچون، صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی و سازمان جهاد کشاورزی به طور جدی دنبال می شود.

این مسوول توجه به ۱۰ واحد از واحدهای تولیدی نیمه کاره استان را از دیگر برنامه های امسال عنوان کرد و گفت: این پروژه ها به میراث فرهنگی شبیه شده اند که می توان به صنایعی مانند کاغذغرب، بیستون تامین، اسیدسیتریک، پاک مایه، پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی های پایین دست، بخصوص  اسلام آبادغرب، سنقروکلیایی و حلقه های پتروشیمی در کرمانشاه اشاره کرد این صنایع واحدهایی هستند که سالیان درازی معطل مانده اند و ما به طور جدی به دنبال احیای آن ها بوده و در قالب کارگروه تسهیل به دنبال برطرف کردن مشکلات آنها هستیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6092890

دیگر خبرها

  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳