Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@06:05:44 GMT

دیدارهای نیویورکی روحانی

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۰۷۴۱

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و تبدیل تردید روحانی به عزم سفر به نیویورک مقر سازمان ملل ، رئیس جمهور کشورمان در واپسین ساعات شب گذشته وارد آمریکا شد و تقریباً در همان بدو ورود دو دیدار مهم با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و عمران خان نخست وزیر پاکستان انجام داد.

*ماکرون؛ قاتل جلیقه زرد‌ها یا پلیسی خوب برای ترامپ

اخبار سیاسی- ماکرون که از ماه دسامبر سال گذشته میلادی تا به امروز؛ آخر هفته پاریس را به جولانگاه خونین «جلیقه زردها» با پلیس تبدیل کرده است، نقش پلیس خوب را در دعوای تهران واشنگتن بازی می‌کند، نیویورک را برای ادامه رایزنی‌های خود با روحانی مهیا و بالاخره مجددا با رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن روحانی و امانوئل ماکرون که عصر سه شنبه به وقت محلی نیویورک در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های مورد علاقه ایران و فرانسه، شرایط حساس منطقه و ابتکار جدید روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" تبادل نظر و بر عزم خود برای توسعه روابط و همکاری در عرصه های مختلف دو جانبه و بین المللی تاکید کردند.

*استقبال ماکرون از طرح «صلح هرمز» روحانی

رئیس دولت تدبیر و امید در این دیدار ضمن تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف های برجام و از جمله فرانسه برای حفظ این توافق مهم بین المللی بعد از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن، بیانیه امروز کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام زنی بی اساس به جمهوری اسلامی ایران عنوان و از آن انتقاد کرد.

امانوئل ماکرون نیز در این دیدار ضمن استقبال از طرح روحانی برای امنیت منطقه، به تشریح تلاش های فرانسه برای کمک به اجرای برجام پرداخت و همکاری اروپا با سایر طرف های این توافق به ویژه روسیه و چین را ضروری دانست.


رئیس جمهور فرانسه تعامل و گفتگو با ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه و نیز تداوم روابط سازنده پاریس ـ تهران تاکید کرد.

*دیدار روحانی با نخست وزیر پاکستان

روحانی اما به همین دیدار بسنده نکرده و از فرصت نیویورک سازمان مللی استفاده و با عمران خان پاکستانی نیز ملاقات کرد. 

رئیس جمهور کشورمان و عمران خان، نخست وزیر پاکستان در این دیدار در مورد روابط دوجانبه، امنیت مرزی میان دو کشور، مبارزه با تروریسم و بازیابی صلح و ثبات در منطقه به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.


رئیس جمهور کشورمان ضمن تاکید بر عزم ایران برای ادامه روابط خوب و سازنده میان دو کشور، بر اجرایی شدن هر چه سریعتر توافقات سفر اخیر عمران خان به ایران تاکید کرد.

*تشکر «عمران‌خان» از رهبر معظم انقلاب برای مواضع اصولی در مورد کشمیر

نخست وزیر پاکستان هم ضمن اشاره به کمک های ایران در چند دهه گذشته به ملت و دولت پاکستان، برای هر گونه همکاری با کشورمان جهت کاهش تنش در منطقه اعلام آمادگی کرد.


عمران خان همچنین تشکر ویژه خود و ملت پاکستان را از مقام معظم رهبری و مسئولان ایرانی برای اتخاذ مواضع صحیح و اصولی در حمایت از مردم کشمیر اعلام کرد.

*آغاز دیدارها از پاکستان و فرانسه

روحانی دیدارهای دیپلماتیک خود را با دو نماینده آسیا و اروپا آغاز کرد و از امروز تا پنج شنبه با دو شبکه تلوزیونی آمریکا مصاحبه تلویزیونی دارد. همچنین با دبیرکل سازمان ملل متحد و با سران کشورهای، انگلیس، ژاپن، سوئیس، اسپانیا، عراق، سوئد و چند کشور دیگر نیز دیدار می‌کند. نشست مطبوعاتی در پایان سفر رئیس‌جمهور در ظهر پنجشنبه انجام شده و سپس وی نیویورک را به سمت تهران ترک می‌کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روحانی سازمان ملل ماکرون خلیج فارس انگلیس پاکستان سازمان ملل فرانسه نیویورک روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«پس از دو روز مذاکره و گفت‌گو با مقامات عالی کشور پاکستان، مقصد بعدی سفر ما همراه با ریاست محترم جمهور به سریلانکا بود؛ کشوری با سابقه تمدنی کهن که از نقاط کلیدیِ جنوب آسیاست و نه تنها گروه‌های مسلمان در آن حضوری چشمگیر دارند، بلکه جمعیتی از پارسیان هند نیز در آن سکونت دارند.

گسترش روابط همه‌جانبه با سریلانکا همواره از اهداف مهم ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در این سفر نشان داد کوشش‌های دولت مردمی برای گسترش عمق راهبردی کشورمان کارساز بوده است.

ما در کنار مذاکرات، ۵ سند جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگ، علم، رسانه، ورزش و جوانان امضا کردیم.

هم در پاکستان و هم در سریلانکا کوشش کردیم که سندهای همکاری، برخلاف سال‌های گذشته که اغلب دربرگیرنده کلیات و رویکردها بود، ناظر به جزئیات تعاملات مشترک نیز باشد، چون باید بتوانیم چگونگی پیشرفت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم و همچنین، به ارزیابی نحوه کاربردی شدن تفاهم‌نامه‌ها بپردازیم.

اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا که در حضور رؤسای جمهور امضا شد، همکاری‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی، کتابخانه‌ای و… را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است. در پاکستان نیز در زمینه فرهنگ و دیگر موضوعات، پیشرفت‌های چشمگیری به دست آمد.

با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا، طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

همچنین دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما به طور دائمی، گسترش پدافند فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی را با همکاری کشورهای همسو دنبال می‌کند.

استقبال مجامع مردمی، گروه‌های گوناگون مذهبی و اندیشمندان تراز اول در هر دو کشور از آقای رئیس جمهور، شگفتی این سفر بود.

این اقبال بی‌نظیر نشان داد که سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان رو به فزونی است؛ سرمایه‌ای که برای امنیت جهانی ایران بسیار ارزشمند است.»

کد خبر 747835

دیگر خبرها

  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی