Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح ساماندهی علائم راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمدرضا نازک‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از اجرایی شدن فاز دوم طرح ساماندهی و استاندارد‌سازی تابلوها و علائم راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده برای اجرای کامل این طرح در فاز دوم عملیات به حدود 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه فاز نخست استانداردسازی علائم و تابلوها در مسیرهای روستایی استان با موفقیت به انجام رسید عنوان کرد: در سال گذشته جهت اجرای فاز نخست طرح مذکور که برای ارتقاء ایمنی و تردد راه‌های روستایی ضروری است چیزی در حدود 85 میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

نازک‌‌کار با ابراز خرسندی از تحقق تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استانداری گیلان منعقد شده بود تصریح کرد: راه‌های اصلی و فرعی روستایی گیلان دارای شرایط خاص و پیچیده‌ای هستند و ساماندهی آن‌ها به طور قطع به کاهش مخاطرات و حوادث ترافیکی در آنان کمک شایانی می‌کند.

ساخت پل کابلی "پل سفید" آغاز شد/ تکمیل 2 هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سالخبری از اتمام پروژه‌های راه روستایی در دلفان نیستتلاش نیروهای بسیجی برای بازگشایی راه روستایی سوادکوه ادامه دارد

وی دیگر مزیت‌ها و کارکردهای مثبت اجرای طرح استانداردسازی تابلوها و علائم راه‌های روستایی گیلان را برشمرد و ابراز داشت: ارتقاء ایمنی تردد، کمک به اعمال قوانین ترافیکی و راهنمایی دقیق و مناسب کاربران جاده‌ها در محورهای اصلی و فرعی مطابق با آخرین تغییرات از عمده ترین اهداف اجرای طرح مذکور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه فاز نخست استانداردسازی علائم راه‌های اصلی و فرعی روستایی در مناطق غرب این استان انجام شده است اظهار داشت: این پروژه در شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر، فومن، صومعه‌سرا و ماسال با کمک منابع و اعتبارات ملی و استانی به انجام رسید.

وی اجرای فاز دوم عملیات ساماندهی علائم و تابلوها در مسیرهای روستایی شرق گیلان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در مرحله دوم، پروژه استانداردسازی تابلوها و علائم در محورهای شریانی، فرعی و روستایی جنوب و شرق گیلان شامل شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود و رودسر انجام می‌شود.

نازک‌کار تنوع شبکه راه‌ها، شرایط اقلیمی خاص، وجود بارش‌های مستمر در طول سال، رطوبت بالا، گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه در محورهای گیلان را مورد اشاره قرار داد و افزود: موارد یاد شده موجب تسریع در روند آسیب به راه‌ها می‌شود که این امر اهمیت و جایگاه ویژه اجرای عملیات راهداری را در گیلان بیش از پیش نمایان می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه در صورت تأمین منابع مالی این دستگاه قادر به عملی ساختن تعهدات خود در حوزه ساخت راه‌های روستایی است عنوان کرد: حضور در شهرستان‌های مختلف استان گیلان و بازدید میدانی از پروژه‌های در دست احداث در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت : این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۷۸ درصدی داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

دیگر خبرها

  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان