Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در حساس‌ترین بازی هفته پنجم لیگ برتر باید به مصاف پرسپولیس برود. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز پنج‌شنبه 4 مهرماه با برگزاری 4 دیدار پایان می‌یابد که در یکی از رقابت‌ها سپاهان اصفهان از ساعت 16:15 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم فوتبال پرسپولیس می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان در نخستین بازی با تیم‌های مدعی قهرمانی، باید به مصاف پرسپولیس برود. دوئلی حساس و 6 امتیازی که با توجه به فاصله تک امتیازی 2 تیم و نتیجه بازی شهرخودرو و نفت مسجد سلیمان، نتیجه آن می‌تواند یکی از تیم‌ها را به صدر جدول رسانده و لیگ نوزدهم را وارد فاز جدی‌تری برای قهرمانی نیم‌فصل نماید.

سپاهان در حالی آماده تقابل به پرسپولیس می‌شود که از 4 بازی گذشته 2 برد و 2 تساوی به دست آورده و با 8 امتیاز در رده سوم جدول جای دارد. در آن سو، پرسپولیس با 3 برد و یک شکست 9 امتیازی بوده و با تفاضل گل کمتر نسبت به شهرخودرو، در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

ال‌کلاسیکوی معروف ایران همیشه از حساس‌ترین دیدارهای برگزار شده در لیگ محسوب شده و از فصل گذشته و با اوج‌گیری دوباره 2 تیم و رقابت پایاپای آنها در لیگ و جام حذفی سال گذشته به اوج حساسیت بازگشته است. سپاهان و پرسپولیس فصل گذشته رقابت جذابی در لیگ برتر و جام حذفی داشتند و پرسپولیس در هر 2 جام گوی سبقت را از شاگردان قلعه‌نویی ربود. فصل گذشته در خلال تقابل‌های 2 تیم حوادث عجیب و غریب و تلخی نیز رخ داد که حواشی زیادی را به بار آورد که یکی از نتایج آن سخت‌گیری بیشتر فدراسیون برای آغاز فصل جدید بود.

پرسپولیس و سپاهان در فصل جاری نیز از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب شده و رقابت نزدیکی برای صدرنشینی دارند. فاصله امتیازی نزدیک و 2 تیم و جایگاه‌شان در جدول در کنار اتفاقات فصل گذشته این دیدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار کرده و قابلیت تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های نیم‌فصل نخست را دارد.

سپاهان در فصل جاری از شرایط بسیار خوبی برخوردار است. سپاهان در این فصل روان‌تر از قبل بازی کرده و از تنوع تاکتیکی بیشتری برخوردار است. با بازگشت حسینی به ترکیب سپاهان و انتقال محبی به جناح چپ، هر 2 جناج سپاهان از به شدت رونده و خطرناک شده و حضور نورافکن، کیانی و کومان سپاهان را در میانه میدان از شرایط بسیار خوبی برخوردار کرده است.

سپاهان مقابل پرسپولیس کار سختی را پیش رو دارد. شاگردان قلعه‌نویی اگرچه طی هفته‌های گذشته جزو مطمئن‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ بوده و از هماهنگی بسیار بالایی برخوردار هستند، اما در این دیدار باید به مصاف تیمی بروند که از نظر ساختار دفاعی بدون نقص عمل کرده و در طول چند فصل گذشته بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار داشته است و مدافعان آن، از هماهنگی بسیار بالایی بهره می‌برند.

از طرف دیگر پرسپولیسی‌ها با پیروزی در شهرآورد تهران راهی این دیدار شده و از روحیه بسیار بالایی برخوردار هستند و بازی در ورزشگاه خانگی و حضور هواداران این تیم می‌تواند انگیزه بیشتری برای آنها به وجود آورد. سرخ‌پوشان پایتخت در تمام خطوط از بازیکنان با کیفیتی بهره می‌برند و در جناح چپ با حضور ترابی و امیری بیشترین قدرت را دارند. با این حال پرسپولیس بعد از تغییراتی که در راس کادرفنی خود داشته از سرگردانی تاکتیکی رنج می‌برد و در خط حمله با افت محسوسی نسبت به فصل قبل مواجه شده است.

سپاهانی‌ها در این دیداربه دنبال آن هستند تا با استفاده از غیبت کامیابی‌نیا، هافبک دفاعی پرسپولیس و ضعف نوراللهی در کار تخریبی، به وسیله هافبک‌های پر تعداد خود میانه میدان را تصاحب کرده و با استفاده قدرت تهاجمی بازیکنان کناری خود و توانایی بالای سرزنی استنلی، خیلی زود گلزنی کرده و فشار روانی را روی تیم کالدرون افزایش دهند.

در آن سو پرسپولیسی‌ها نیز به دنبال آن خواهند بود تا با استفاده از فضای خالی پشت مدافعان سپاهان و ضعف آنها در عمق خط دفاع، در کنار سرعت و تکنیک بالای بازیکنان‌شان به گل برسند و در واقع می‌توان گفت نتیجه این دیدار را، پیروز دوئل بین زوج‌های منصوری-حسینی با ترابی-نادری و آقایی-محبی با شیری-نعمتی، مشخص خواهد کرد.

هر 2 تیم به طور قطع روی استفاده از ضربات آزاد برنامه داشته و جنگ آنها در میانه میدان نیز جالب توجه خواهد بود؛ جایی که کیانی، نورافکن و کومان باید مقابل امیری و نورالهی قرار بگیرند.

برگ برنده سپاهان در این دیدار را می‌توان افت مهاجمان پرسپولیس و قدرت گرفتن خط دفاعی زردپوشان دانست. آنچه که مشخص است با توجه به قدرت دفاعی بالای سپاهان و پرسپولیس، هر 2 تیم کار سختی را برای رسیدن به گل در پیش داشته و هر تیمی که بتواند از کوچک‌ترین فرصت‌ها بهره بیشتری بگیرد، پیروز میدان خواهد بود. چالش اصلی قلعه‌نویی در این دیدار مقابله با جو ورزشگاه آزادی خواهد بود.

نیاز هر 2 تیم به کسب امتیاز کامل این دیدار در کنار حضور 2 مربی باهوش در رأس کادر فنی آنها و انگیزه بالای بازیکنانشان، نویددهنده یک بازی جذاب و دیدنی خواهد بود و باید دید تفکرات کدام مربی می‌تواند پیروز میدان شود.

شارژ مالی پرسپولیسی‌ها قبل از مصاف با سپاهانبرترین‌های سپاهان جوایزشان را دریافت کردند + تصاویرآخرین وضعیت مصدومان سپاهان برای بازی با پرسپولیس

محرومان و مصدومان:

سپاهان ایران‌پوریان و مسلمان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و در پرسپولیس ماهینی و حسینی به دلیل مصدومیت غایب بوده و احمدزاده نیز به دلیل محرومیت در این بازی حضور ندارد.

اتفاق ویژه:

دوئل کالدرون و قلعه‌نویی در کنار رقابت تیم‌هایشان بر سر صدرنشینی، از جذابیت‌های خاص این دیدار است.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، احمد نوراللهی، امیری، جونیورو علی علیپور

سرمربی: گابریل کالدرون

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، سعید آقایی عزت پورقاز، گئورگی ولسیانی، مرتضی منصوری، امید نورافکن، مهدی کیانی، کومان، محمد محبی، محمدرضا حسینی و استنلی کی روش.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

برنامه سایر بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

چهارشنبه 3 مهرماه

سایپا - تراکتور تبریز

گل‌گهر سیرجان - صنعت نفت آبادان

نفت مسجدسلیمان - شهرخودرو

پارس جنوبی بوشهر - نساجی مازندران

پنج‌شنبه 4 مهرماه

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال تهران

ماشین‌سازی تبریز - شاهین شهرداری‌ بوشهر

فولاد خوزستان - پیکان

انتهای پیام/ ع

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست ناپذیری در خانه پرسپولیس

تیم فوتبال سپاهان فردا در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که بیش از دو سال است که در خانه این تیم شکست نخورده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نبرد سپاهان و پرسپولیس را به طور قطع می‌توان مهم‌ترین دیدار هر فصل فوتبال ایران پس از دربی تهران بر شمرد. دیدار تیم‌های پرطرفدار تهران و اصفهان که در بعضی از فصول در دو دهه اخیر از دربی تهران هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است پر از ماجرا و داستان‌های متنوع است که لازمه هر جدال سنتی به شمار می‌رود.

در ۸۵ رویارویی دو تیم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۲۱ بار و پرسپولیس ۲۸ بار پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۳۶ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین تاکنون ۱۹۲ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۸۶ گل سهم سپاهان و ۱۰۶ گل سهم پرسپولیس بوده است.

دو تیم فردا در حالی برای چهل‌وششمین بار در رقابتهای لیگ برتر به مصاف هم میروند که در ۴۵ تقابل قبلی لیگ برتری، سپاهان عملکرد بهتری داشته است و ۱۶ برد مقابل رقیب سنتی داشته است و در سوی مقابل پرسپولیس ۱۲ بار پیروز شده است. دو دیدار اخیر دو تیم در لیگ برتر با یک گل به سود سپاهان به پایان رسیده است.

همچنین دو تیم در مجموع ۴۱ بار در تهران به مصاف یکدیگر رفتهاند که ۱۹ برد برای پرسپولیس، هفت برد برای سپاهان و ۱۵ تساوی حاصل کار بوده است.

نکته جالب در مورد تقابل فردای دو تیم در ورزشگاه آزادی این است که سپاهان در پنج بازی گذشته به میزبانی پرسپولیس برابر این تیم شکست نخورده است. آخرین بار پرسپولیس با مربیگری برانکو ایوانکوویچ در لیگ هفدهم موفق به شکست سپاهان در ورزشگاه آزادی شد، پیروزی که با نتیجه دو بر صفر و با گل‌های علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده رقم خورد. از آن بازی ۲۲۸۰ روز می‌گذرد و سپاهان در پنج دیداری که پس از آن شکست به میزبانی پرسپولیس برگزار کرده به سه برد و دو تساوی رسیده است.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس

کد خبر 749298

دیگر خبرها

  • تکلیف بیرانوند برای دیدار با سپاهان مشخص شد
  • اسدی به پرسپولیس رسید
  • آخرین تمرین پرسپولیس پیش از دیدار با سپاهان
  • امید عالیشاه به بازی با سپاهان رسید
  • عالیشاه به بازی مقابل سپاهان رسید
  • اوسمار قبل از بازی با سپاهان چه گفت؟
  • سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست ناپذیری در خانه پرسپولیس
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • قهرمانی زودهنگام و بدون باخت مس/ دربی نقش‌جهان به نام گیتی‌پسند
  • فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر