Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@17:27:26 GMT

مطهری: روشن نیست هشتم ربیع‌الاول عزاست یا جشن

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۱۲۱۰

به گزارش ایسنا، علی مطهری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی طرح حذف تعطیلی هشتم ربیع‌الاول گفت: موضوع این تعطیلی در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه و به صورت بندی در احکام اقتصادی گنجانده شد و نمایندگان متوجه تصویب آن نشدند. این موضوع در ابتدای مجلس دهم نیز مطرح شد و اجازه صحبت به مخالفان داده نشد و نهایتا تصویب شد و شورای نگهبان را هم قانع کردند آن را تایید کند که این به خاطر قولی بود که به کسی داده بودند تا این کار انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطهری اضافه کرد: روشن نیست این روز، روز عزاداری است یا جشن و شادی؟ زیرا مناسبت آن شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) است. ضمن اینکه من معتقدم اگر چنین مناسبتی در روز تعطیل نباشد بهتر می‌توان آن را گرامی داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: وقتی چنین روزی تعطیل شود عده‌ای در منازل خود استراحت می‌کنند و عده‌ای هم به شمال کشور می‌روند. تعطیلی مثل عاشورا حساب خاص خود را دارد اما تعطیلی چنین مناسبتی به ضرر کشور است. وقتی ادارات، مجلس، وزارتخانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها باز باشند و روزنامه‌ها در این باره مطلب بنویسند خیلی بهتر است.

مطهری همچنین گفت: تعطیلی هشتم ربیع‌الاول در حالی است که این روز مجاور نهم ربیع است و شب نهم ربیع عده‌ای مراسم‌های خاصی برگزار می‌کنند که منافی وحدت اسلامی است و آن را به خطر می‌اندازد.

وی این تعطیلی را دارای اثر منفی اقتصادی برای بخش خصوصی، دولت و کل کشور دانست و گفت: در شرایطی که ما ادعای اقتصاد مقاومتی داریم نباید یک روز را بی‌جهت تعطیل کنیم.

در نهایت موضوع حذف تعطیلی هشتم ربیع به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901043

دیگر خبرها

  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی