Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی محدودیت اعتباری ندارند، گفت: ۲۸ پروژه اقتصاد مقاومتی برای استان تعریف شده که ۲۶ مورد آن تائید شده است. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم اززاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی، توجه به اولویت‌های هر بخش، مهم و لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  استاندار سیستان و بلوچستان افزود: طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان به لحاظ نوع و میزان اثرگذاری در زمینه توسعه و اشتغال در اولویت اجرا قرار دارند. روند اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان به صورت جدی پیگیری و در سامانه «نیپا» ثبت و پایش می‌شود.

وی گفت: اختصاص 300 میلیون یورو به راه آهن چابهار- زاهدان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی از جمله این پروژه‌ها است و موید اولویت و اثرگذاری این پروژه در حوزه ملی و فراملی است. مدیران و مسئولان این استان باید با استفاده از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی برای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کنند. تاکید بر توجه به حوزه اقتصاد مقاومتی به معنی مغفول ماندن از سایر وظایف مربوط به یک دستگاه اجرایی نیست.

خراسان جنوبی| نساجی فردوس به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه استوزیر ورزش: جریان حرکت اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی روبه توسعه است82کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

موهبتی اظهار داشت: حوزه معدن یکی از حوزه‌های اولویت‌دار در استان است که تا پایان امسال شاهد رونمایی یک اتفاق ویژه معدنی و جهش استان در این حوزه خواهیم بود.

وی به نقش رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های انجام شده در سیستان و بلوچستان پرداخت و افزود: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌توانند با تهیه خبر و مصاحبه با مسئولین دستگاه‌های فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی، در راستای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های این حوزه کمک کنند.

غلامرضا مالکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: بهره‌وری مناسب در تمام حوزه‌های اداری و غیراداری مهم و کارآمد است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از مشاغل اصلی در کشور محسوب می‌شود و بیشترین سرانه آبی را به خود اختصاص داده، افزود:سرانه تولید محصول کشاورزی در ایران یک کیلوگرم محصول به ازای هر مترمکعب است در حالیکه این رقم در خارج کشور 3 کیلوگرم است. سه اصل نیروی انسانی کارآمد، انرژی ارزان و تامین غذای سالم مواردی هستند که در توسعه یک کشور نقش مهمی دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این ظرفیت‌ها در کشورمان وجود دارد اما آنگونه که باید تاکنون از آن استفاده نشده است. در حوزه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان اولویت و برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده که در حال انجام است.

انتها پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد

سرهنگ پاسدار محمد حسن آهنگر  گفت: نشست‌های تربیت و تعالی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج، حول محور سه عنوان مهم حجاب و عفاف، شعار سال و اندیشه‌های شهید مطهری در قبال جنایات صهیونیست ها در حوزه های مقاومت برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در سپاه های شهرستانی و نواحی مقاومت، نشست های تربیت و تعالی در حوزه های مقاومت و کانون‌ها با موضوع‌حجاب و عفاف که از مباحث روز کشور است، برگزار شد.

مسوول معاونت تربیت و آموزش سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب برای جامعه بشری، تصریح کرد: مربیان در نشست های تربیت و تعالی، با استناد به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) و کلام امامین انقلاب نسبت به نقشه ها و توطئه های دشمنان به این موضوع تبیین و روشنگری کردند.

وی ضمن تاکید بر این مساله که تلاش در جهت تحقق شعار سال یک وظیفه عمومی است گفت: شعار سال و انتظارات رهبر معظم انقلاب در تحقق این شعار از مباحث مهم دیگری بود که مربیان راهکارهایی را برای حضور قدرتمند بسیجیان در تحقق این مهم ارائه دادند.

آهنگر ادامه داد: تبیین تفکرات و اندیشه های شهیدمرتضی مطهری در خصوص جنایات اسرائیل از دیگر موضوعات نشست بود که در این نشست ها مطرح شد.

مسوول معاونت تربیت و آموزش سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: معاندان و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم بویژه شیطان بزرگ، در پی برهم زدن امنیت و وحدت مردم ایران و استان هستند تا از این رهگذر به مقاصد شوم خود دست یابند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد