Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر جهانیان دبیر علمی سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار  ضمن بیان اینکه در این رویداد مباحث علمی به صورت کارگاهی و با حضور اساتید، متخصصان و صاحبنظران حوزه گردشگری که از علم، دانش و تخصص کافی برخوردارند، ارائه خواهد شد، گفت: تبادل اطلاعات علمی و مدیریت دانش از طریق برگزاری کارگاه هایی با حضور اساتید سرآمد و صاحب نظران داخلی و خارجی برای منتفع شدن، ذی نفعان حوزه اکوتوریسم و طبیعت گردی در این رویداد انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه دانشجویان، اساتید، فعالان بخش خصوصی و جوامع محلی و اکوتوریسم ها می توانند از مباحث مطرح شده در کارگاه های آموزشی بهره ببرند، در رابطه با عناوین این کارگاه ها گفت: معرفی و توسعه محصولات اکوتوریسم عنوان نخستین کارگاه این رویداد است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران به عنوان یکی از مقاصد بین المللی اکوتوریسم پتانسیل های خوبی در این حوزه دارد و به لحاظ جاذبه های اکوتوریستی نیز در دنیا مطرح است اما آنگونه که شایسته ایران است، نتوانسته اند پتانسیل های کشور را معرفی و به محصول تبدیل کنند. از این رو، دستاورد این سمپوزیوم می تواند توسعه تعاملات بین المللی ایران به عنوان یک مقصد گردشگری طبیعی باشد.

رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: کارگاه بعدی که برگزار خواهد شد، تحت عنوان آموزش و آگاه سازی زیست محیطی برای جوامع میزبان و محلی است که متناسب با شعار سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۹ موضوع آموزش و اشتغال و تاثیر آن در توسعه بیشتر جاذبه های طبیعی در مناطق را مطرح می کند که می تواند نقطه مثبت و برجسته این سمپوزیوم تلقی شود.

وی ادامه داد: رویکرد معنویت در اکوتوریسم موضوع دیگری است که در این رویداد ارائه می شود. دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان نهاد پیشرو و سردمدار این موضوع با برگزاری سه دوره گردشگری و معنویت این نگاه را به صورت جامع مطرح کرده و در این کارگاه آموزشی نیز به آن می پردازد.

جهانیان تصریح کرد: کارگاهی تحت عنوان طراحی و مدلسازی مسیرهای کوهنوردی در کوهستان نیز با هدف ارائه مدلی برنامه ریزی شده، جامع و کامل از مناطق کوهستانی کشور با توجه به طراحی مدل گردشگری کوهستان در کشور اتریش و سایر کشورهای اروپایی ارائه می شود.

دبیر علمی سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار اظهار کرد: در این رویداد ارائه ای با عنوان مقایسه ای بین مناطق اکوتوریسم ایران و اتریش خواهیم داشت که در قالب این کارگاه ذی نفعان، دانشجویان، اساتید، فعالان، سیاستگذاران، برنامه ریزان، جوامع میزبان و محلی می توانند از مطلب علمی آن برخوردار شوند.

جهانیان افزود: در کنار این کارگاه ها شعار محوری دانشگاه  به عنوان دانشگاه نسل سوم و کارآفرین که همان بحث اشتغال و کارآفرینی است می تواند به معرفی مقاصد اکوتوریستی در کشور پرداخته و برای رونق مناطق گردشگری ایران موثر واقع شود. علاوه بر این گردشگران علاقه مند به جاذبه های گردشگری، می توانند چگونگی حفاظت و صیانت از محیط زیست را که قطعا دغدغه ای جدی است به عنوان یک الگو در این رویداد پیگیری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این سمپوزیوم تحولی شگرف در حوزه اکوتوریسم و جاذبه های طبیعی کشور ایجاد کرده و با اشتغالزایی و نهادینه کردن فرهنگ موجب حفظ و صیانت از محیط طبیعی کشور شود.

کد خبر 4727374

منبع: مهر

کلیدواژه: اکوتوریسم دانشگاه علم و فرهنگ اتریش گردشگری پایدار شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آتش نشانی اربعین حسینی محسن حاجی میرزایی محسن هاشمی اربعین 98 نیروی انتظامی دادگاه آتش سوزی عملیات امداد و نجات معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نادر محمدی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین با اعلام این خبر گفت: با توجه به نقش و تاثیر رویدادها در رونق گردشگری استان، یازده پرونده شامل آیین‌های سمنوپزان، پنجاه‌بدر، تعزیه‌خوانی، سوم امام، سوگواری زنانه حسینیه آقا سیدجمال، آیین تشت‌گذاری الوند، آیین مافی زیاران، جشن فندق، شور زرآباد، جشن سماق منطقه الموت و هفته خوشنویسی قزوین تهیه و اطلاعات آنها در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

محمدی افزود: پیش از این سه رویداد شامل جشن فندق، جشن سماق و مراسم شور زرآباد منطقه الموت در این تقویم به ثبت رسیده بود و سه پرونده دیگر شامل مراسم سوم امام( طایفه بنی‌اسد)، سوگواری زنانه در حسینیه آقا سیدجمال و آیین سمنوپزان قزوین موفق به دریافت گواهی ثبت رویداد شدند و باقی پرونده‌ها نیز دردست بررسی هستند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین ادامه داد: از دیگر رویدادهای شناسایی شده می‌توان به جشن انگور تاکستان، جشن زیتون و انار منطقه طارم‌سفلی، جشن پسته و گل محمدی بویین‌زهرا، جشن گیلاس و زغال‌اخته منطقه رودبار الموت اشاره کرد که با همکاری دستگاه‌های ذیربط قابل معرفی و ثبت هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901371

دیگر خبرها

  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری