Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:47:57 GMT

روایت ۳۵ عکاس از خیابان دکتر شریعتی

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۱۴۶۶

روایت ۳۵ عکاس از خیابان دکتر شریعتی

«شریعتی؛ پوشه دوم»، دومین پروژه از مجموعه سه‌گانه شهری‌ پس از خیابان ولیعصر و محصول یک‌ سال فعالیت مستمر یک گروه ۳۵ نفره است که با نمایش آثار ۲۴ هنرمند در مهر ماه در دو گالری آریا و دیلمان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، این پروژه به کیوریتوری رامیار منوچهرزاده یک کارگاه آموزشی است که تلاش دارد هر سال نسل جدیدی از هنرمندان جوان را معرفی کند و بر این باور است که شهر به عنوان یک امکان و پتانسیل بالقوه فرصتی‌ برای مکاشفات هنری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده قدیم تهران که در قبل از انقلاب به آن کوروش گفته می‌شد، پس از انقلاب (با توجه به فضای حسینیه ارشاد اسلامی و سخنرانی‌های دکترعلی شریعتی) به خیابان دکتر شریعتی تغییر نام داد؛ وسعتی ۱۲ کیلومتری که مرکز تهران را به شمال تهران پیوند می‌دهد.

در این پروژه تلاش شد تا برخلاف پروژه ولیعصر تمرکز هنرمندان فقط بر پوشش تصویری و استفاده از تصاویر صرف نباشد و خیابان شریعتی از زوایای مختلف و در مدیوم‌های مختلفی به نمایش دربیاید.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است که «تجربه نمایش فضاهای چیدمانی وسیع، ویدئوآرت، عکاسی، طراحی سازه‌های بینارشته‌ای و صدا در کنار اشکال ارائه متفاوت ما را در موقعیت پیچیده‌تری در نسبت با نمایشگاه قبلی قرار می‌داد. بی‌شک، لذت تجربه‌های جدید و مشترک یک‌ساله یک تیم بزرگ و استمرار در آن با حمایت‌های آموزشگاه آریا به عنوان پایگاه فعالیت‌های هنری و گالری دیلمان به عنوان یکی از همراهان این دوره و حمایت مجموعه زیبان به عنوان حامی مالی به‌ دست نمی‌آمد. امید که در سایه تلاش‌های این گروه پروژه بعدی مربوط به خیابان انقلاب با استاندارد بالاتری از آنچه پیش روی شما عزیزان است در سال آینده برپا شود.»

این نمایشگاه روز جمعه (۵ شهریور ماه) به صورت همزمان در گالری‌های دیلمان و آریا افتتاح می‌شود و تا ۲۶ مهرماه نیز ادامه دارد. 

گالری دیلمان در خیابان شریعتی، خیابان پور مشکاتی (کودکان غزه)، شماره ۵ و گالری آریا در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه‌راه دکتر بهشتی، کوچه زرین،پلاک ۱۰ واقع شده‌اند.

انتهای پیام 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شازده کوچولو به روایت عکس

نمایش موزیکال شازده کوچولو برگرفته از کتابی به همین نام اثرِ آنتوان دوسنت اگزوپری است که این روزها در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نمایش موزیکال «شازده کوچولو» با ترکیبی 50 نفره از بازیگران، خوانندگان و نوازندگان جوان و نوجوان از 29 فروردین 1403 در تالار وحدت روی صحنه رفته است.

این اثر، داستانی برگرفته از «شازده کوچولو» اثر نویسنده شهیر فرانسوی آنتوان دوسنت اگزوپری است.

ماهان حیدری شاعر، دراماتورژ و کارگردان این موزیکال است و النا خلیلی و الی حیدری نیز به عنوان تهیه‌کننده در این نمایش حضور دارند.

در خلاصه داستان این اثر نیز آمده است: شازده کوچولو برای یافتن دوست، اخترکش را ترک کرده و راهی سیارات و اخترک‌های دیگر می‌شود و سرانجام به سیاره زمین می‌رسد؛ او در زمین با روباهی آشنا شده که می‌خواهد اهلی شود.

رکورد تاریخی علیرضا قربانی برای موسیقی ایرانی

 

در ادامه عکس‌های مسعود شهرستانی از نمایش موزیکال «شازده کوچولو» را می‌بینید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • شازده کوچولو به روایت عکس
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • متخصص بیمارستان شریعتی تهران خودکشی کرد
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی؛ مرگ یا خودکشی؟
  • درگذشت یک پزشک زن بیمارستان شریعتی/ مرگ یا خودکشی؟
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی