Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جینگ فنگ پیش از ظهر سه شنبه در ششمین نشست کمیته هماهنگی میراث برای ثبت های زنجیره ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم با اشاره به مطالعات موردی و موضوعی از سوی اکوموس تاکید کرد: اکوموس از سال ۲۰۰۶ در این زمینه ورود پیدا کرده است.

وی با بیان این که اولین مطالعه موضوعی اکوموس در مورد جاده ابریشم با هدف بررسی محدوده زمانی و جغرافیایی راه ابریشم بوده است، ادامه داد: در این زمینه مرکز میراث جهانی کار هماهنگی را شروع کرد و خواستار تحویل مستندات راه ابریشم از سوی کشورهای در مسیر آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فینگ تصریح کرد: با چنین اقدامی به عنوان اولین مطالعه کتابخانه ای و موضوعی کریدورها شناسایی و تحلیل مستندات آغاز شد.

وی با اشاره به این موضوع عنوان کرد: بر مبنای این مطالعات سایت های مختلف و حتی سایت ها و بناهای تاریخی که کمتر مورد توجه بودند، مشخص شدند.

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو با بیان اینکه چند نکته طی این مطالعات مطرح شده است، تشریح کرد: ایجاد راه های بهتر برای کریدورهایی که از جاده اصلی راه ابریشم برخورد دارند و همچنین افزایش تعداد سایتها باید مدنظر باشد.

اطلاعات سایت های فرهنگی و تاریخی مفقود است

وی با ابراز تاسف بیان کرد: در خیلی از موارد اطلاعات در مورد سایت های فرهنگی و تاریخی مفقود بود و اطلاعاتی وجود ندارد.

فنگ در این خصوص تاکید کرد: نباید تنها جاده های اصلی و بناهای اصلی پوشش داده شود بلکه سایتها و بخش های مغفول نیز باید دیده شود.

وی با اشاره به این که برخی از فعالیت ها و تجارت ها و تبادلات کالایی منجر به تغییر چشم اندازهای جغرافیایی شده است و باید بدان ها توجه داشته باشیم، اظهار کرد: وجود سایتهای کوچکی چون اقدامات کشاورزی و مدیریت اب و حتی قنات هایی که در کشور ایران است، باید در جاده ابریشم مدنظر باشند.

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو در این خصوص به لزوم توجه به حریم پروژه های مدنظر پرداخت و گفت: باید به توپوگرافی محیط توجه کنیم و تلاش کنیم تا کریدورهای میراث در برگیرنده بناهای بزرگ و کوچک بوده و به نوعی در کنار بناهای بزرگ برج و باروها و کاروان سراها نیز دیده شوند.

لزوم ایجاد راه های بهتر برای تبادل داده ها در خصوص جاده هایی که به مسیر اصلی راه ابریشم وصل می شوند فنگ در ادامه بر لزوم ایجاد راه های بهتر برای تبادل داده ها در خصوص جاده هایی که به مسیر اصلی راه ابریشم وصل می شوند، تاکید کرد و افزود: در این بین مستندسازی لازم است.

وی ادامه داد: با توجه به علاقه ای که کشورها برای نامزدی و امتداد جاده ابریشم دارند باید نکات مطروحه طبق مطالعه اکوموس از سوی سوزا دنیر مدنظر باشد و کشورها سایت های بالقوه خود را اعلام کنند.

فنگ بر لزوم توجه به ارتباط جاده های زمینی و دریایی در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: برخی از جاده ها از سوی امپراتوری ها و تجار توانمند ایجاد شده اند و همان جاده ها محرک تجارت بوده اند بدین سان جاده های سرویس دهنده به راه ابریشم نیز باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 4727364

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیا اقیانوسیه اجلاس جاده ابریشم میراث فرهنگی هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند استانداری سمنان گرگان سانحه تصادف ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تامین اعتبارات است، گفت: یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاستگذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سید محمد شعاعی در مراسم گرامیداشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار داشت: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاستگذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، ادامه داد: توجه به این موضوع، استفاده از مراکز گردشگری را هم رونق می بخشد و در کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند، اضافه کرد: در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزار دهنده و هزینه بر است.

این مسئول با بیان اینکه از تمامی رانندگان به ویژه راکبان موتورسیکلت درخواست می‌شود به قوانین پایبند باشند، گفت: تنوع موتورسیکلت ها نسبت به گذشته بیشتر شده و استفاده صحیح از آن در کاهش تصادفات بسیار موثر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو