Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@13:55:45 GMT

ظرفیت مراتع هرمزگان خیلی کمتر از تعداد دام است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۰۰۲

ظرفیت مراتع هرمزگان خیلی کمتر از تعداد دام است

حاتمی گفت: ظرفیت مراتع هرمزگان خیلی کمتر از تعداد دام است و حدود ۳ برابر میزان توانایی تولید علوفه در مراتع دام وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « حبیب الله حاتمی » در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده خارج از توان مرتع در کنار  عدم بارندگی و خشکسالی ها سبب می شود مراتع توان ریشه زنی خود را از دست بدهند و در نتیجه پوشش مولد از بین می رود و به آن، مرتع مرده نامیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی افزود: استفاده بالاتر از ظرفیت مراتع، خشکسالی های مداوم و از ظرفی عدم احیا مراتع به واسطه نبود اعتبار کافی مراتع را به سمت از بین رفتن سوق می دهد که از بین رفتن مراتع کاهش تولید دام و گوشت کاهش سطح درآمد مردم  و تامین غذای یک کشور را با خطر مواجه می کند.

 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ادامه داد: برای احیا مراتع استان از محل صندوق توسعه ملی چهار میلیارد تومان اختصاص یافته که 17 پروژه در 7 شهرستان و 14 مرتع عرفی در حال عملیاتی شدن است.

 

حاتمی گفت: این پروژه ها احداث هلالی آبگیر با بذرکاری و حفاظت و قرق، تهیه و تامین نهاده های دام مثل خوراک دام و علوفه، تعمیر تلمبه بادی، اصلاح و احیا چاه مالداری است که سه پروژه به اتمام رسیده و بقیه پروژه ها بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اصلاح و احیا مراتع، حفاظت و قرق در مراتعی که وضعیت مناسبی ندارد، عنوان کرد: از 15 مهر به مدت 6 ماه در مراتع کوچرو  ورود و خروج دام به مرتع کنترل می شود.

 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: بر اساس قوانین مراتع به مردم واگذار می شود که تاکنون 97 درصد از مراتع ممیزی شده است و واگذاری در قالب پروانه چرا است و مشخص می کند که در هر روستا بر اساس تعداد دام و ظرفیت یک مرتع به هر نفر چه حدودی از مراتع  تعلق می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: از عرصه بیش از 7 میلیون هکتاری استان هرمزگان، چهار میلیون هکتار جز مراتع محسوب می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح استان همدان دفاع مقدس اربعین حسینی اردبیل دوران دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد پادکست صوتی مرتع دام هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ برتر عمل کرده دفاعی بسیار خوبی داشته و همین امر باعث شده آنها با ۱۳ گل خورده و بهتر از استقلال عنوان برترین خط دفاعی لیگ را تا پایان هفته بیست و پنجم از آن خود کنند.

نکته مهم در مورد خط دفاعی پرسپولیس  این است که آنها در نیم فصل دوم تنها در  دو بازی برابر فولاد و آلومینیوم دروازه‌شان را باز شده دیدند که هر دو بار روی اشتباهات دروازه‌بان و خط دفاعی‌شان این اتفاق افتاده است.

پس از بازی فولاد شاگردان اوسمار در شش بازی متوالی موفق به کلین شیت شدند. جالب اینکه از این شش کلین شیت سه‌تای آن با دروازه‌بانی امیررضا رفیعی، دروازه‌بان ۲۲ ساله آکادمی سرخ‌ها به ثبت رسیده که او در غیاب علیرضا بیرانوند در لیگ برتر عملکرد خوبی از خود نشان داد.

پرسپولیس که بسیار برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کند امیدوار است همین روند را در پنج بازی باقی مانده نیز حفظ کنند و حداقل گل خورده را به ثبت برسانند.

سرخ‌های این روزها در خط دفاعی خود دو مدافع آماده یعنی گئورگی گولسیانی و حسین کنعانی را دارند که علاوه بر وظایف دفاعی یکی از امیدهای پرسپولیس برای گلزنی نیز هستند چرا که هر یک در این فصل ۵ گل به ثمر رسانده‌اند.

در هر حال پرسپولیس آمار فوق العاده‌ای از جهت گل نخوردن در بازی‌های متوالی ثبت کرده و با بسته ماندن دروازه‌اش مقابل نساجی در ورزشگاه وطنی می‌تواند به آمار ۷ بازی کلین شیت متوالی در لیگ برتر دست پیدا کند. در ثبت این آمار فوق‌العاده درخشش زوج دفاعی احیا شده پرسپولیس تاثیر زیادی داشته است.

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد