Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

یک کارشناس هوانوردی از بهره‌برداری از فاز اول دومین فرودگاه بین‌المللی پکن تا آخر سپتامبر(8 مهر) امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز، داریوش نیکنام در این مورد گفت: بر اساس خبرهایی که از ساخت این فرودگاه اطلاع‌رسانی شده کمیسیون ملی ترمیم و توسعه این کشور، طرح  ساخت دومین فرودگاه بین‌المللی پکن (به‌عنوان هاب اصلی پایتخت چین در سال 2022)  را در دسامبر 2014 (آذر ماه 93) تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: در همان ماه عملیات اجرایی این فرودگاه آغاز شد و در کمتر از پنج سال فاز اول آن با هزینه بیش از 11 میلیارد دلار شامل چهار باند multi-directional  و ترمینال به وسعت یک میلیون متر مربع (طرح توسط مشاورین انگلیسی و فرانسوی)، بزرگترین ترمینال تک-سازه جهان (ترمینال مرکزی متصل به 6 کانکورس و به‌صورت  starfish )  با 79 استند با ظرفیت 75 میلیون مسافر و 2میلیون تن بار به پایان رساند و قرار است  طبق برنامه تا پایان 30 سپتامبر امسال به بهره‌برداری برسد.

نیکنام تاکید کرد: بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد این فرودگاه، طرح جامع فرودگاه مذکور که توسط مشاور چینی تهیه شده شامل 7 باند (6 باند سیویل و یک باند با کاربری نظامی)  با ظرفیت 100 میلیون مسافر و 4 میلیون تن بار است.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس هوانوردی بیان کرد: همچنین قطار اکسپرس از مرکز شهر و برعکس مسافران را در کمتر از 20 دقیقه  (فاصله 50 کیلومتر تا میدان مرکزی شهر ) جابه‌جا می کند. قطار HS و قطار بین شهری نیز در آنجا توقف دارند.

 او تاکید کرد: با توجه به اطلاعات موجود، ترمینال به‌نحوی طراحی شده است که مسافر از ایستگاه بازرسی امنیتی تا گیت پرواز کمتر از 600 متر ( 8 دقیقه)  پیاده طی کند.

نیکنام گفت: رژیم بهره‌برداری فرودگاه هم جالب است، به‌طوریکه در حال حاضر نیز هواپیمایی کشوری چین 40 در صد از ظرفیت (پروازهای ورودی و خروجی) این فرودگاه را فقط به 2 خط هوایی بزرگ بین‌المللی چینی اختصاص داده است!

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرودگاه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،باحضور محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی در زمینی به مساحت ۱۰۰هزارمتر مربع وبا زیر بنا ۴۲۰۰متر مربع به بهره برداری رسید.

این درمانگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان راه اندازی ومورد بهره برداری قرار گرفته است.

 موسسه خیریه ولی عصر از سوی خیّر مرحوم حاج محمد علی رحیمیان ساخته شده است.

درمانگاه دارای چاه عمیق آب شُرب وفضای سبز، منزل پزشک وپرستار، مهمانسرا، مسجد وداروخانه می باشد.

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • ببینید | گزارش لحظه‌به‌لحظه حمید معصومی‌نژاد از بازگشت به ایران؛ جمله بامزه پای هواپیما روی باند فرودگاه!
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر