Web Analytics Made Easy - Statcounter

قنادزاده با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان با بخش کشاورزی در ارتباط هستند و تنها ۲.۱ درصد آن‌ها از دانش و تخصص کشاورزی برخوردار هستند، گفت: باید در مسیر توسعه کشاورزی ‌های نوین از تمامی ظرفیت ‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدعلی قنادزاده» امروز(۲ مهر) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی و موسسه فرهنگی و هنری سلمان فارسی، اظهار داشت: یکی از گام‌های موثر استاندار خراسان رضوی در بحث مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و منابع طبیعی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی افزود: باید در مسیر توسعه همسو و هم‌هدف باشیم و از موازی‌کاری‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها پرهیز کنیم، ما مهندس، متخصص، کشاورز، سیستم‌های هوشمند و بسترهای مناسب را در حد ایده‌آل داریم، اما به‌خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌ایم و باید در مسیر توسعه کشاورزی‌های نوین از تمامی ظرفیت‌ها حداکثر بهره را ببریم.

 

وی با بیان اینکه این سازمان تفاهم‌نامه‌های متعددی را با مجموعه‌های مختلف منعقد کرده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۸ تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسیده که خروجی‌های خوبی داشته و از جمله آن‌ها می‌توان به همکاری‌های مشترک با آستان قدس رضوی، شهرداری و دیگر مجموعه‌ها اشاره کرد و آخرین تفاهم‌نامه منعقد شده هم در قالب ۴ ماده و ۱۳ بند بوده میان مجموعه سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی خراسان رضوی و موسسه فرهنگی و هنری سلمان فارسی به امضا رسیده است.

 

قنادزاده بیان کرد: ۷۰ درصد جمعیت استان با بخش کشاورزی در ارتباط هستند، اما در بحث آموزش‌ها از میانگین کشوری پائین‌تر هستیم و در خراسان رضوی تنها ۲.۱ درصد از دانش و تخصص کشاورزی برخوردار هستند و ۹۷.۹ درصد دیگر به‌صورت تجربی این حرفه را فرا گرفته‌اند و از شیوه‌های سنتی که کارایی زیادی ندارند استفاده می‌کنند و از شیوه‌های نوین، به‌روز و هوشمند بهره‌ نمی‌برند.

 

در این مراسم «سیدمحمد جعفری» هم گفت: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی سامانه هوشمند فالیزنت (ارائه خدمات گسترده در بخش‌های مختلف کشاورزی) فعال می‌شود، سامانه‌ای که قابلیت بومی‌سازی را دارد و اعضای این سامانه از خدمات جامع فن‌آوری اطلاعات و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین عرصه کشاورزی بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری سلمان فارسی افزود: موسسه فرهنگی و هنری سلمان فارسی حامی استارتاپ‌ها و سیستم‌های و فناوری‌های نوین بوده و معتقدیم که اگر اقدامات و فعالیت‌ها به‌صورت هوشمند و سیستمی باشد شاهد دقت بیشتر و خطای کمتر در ماموریت‌ هایمان هستیم و در همین راستا با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردیم تا شاهد رشد و توسعه و نیز بهره‌گیری از سیستم‌های نوین، به‌روز و هوشمند در فعالیت‌های کشاورزی‌مان باشیم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس اردبیل اربعین حسینی استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد طراز اسلامی کشاورزی نوین کشاورزی سنتی تفاهم نامه همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی

 غلامرضا گودرزی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: مرکز تحقیقات استان مرکزی یکی از مراکز فعال در کشور است و انتقال دستاوردهای علمی این مرکز به بهره‌برداران از اهمیت ویژه برخوردار و در واقع به نوعی خروجی کار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان مرکز برای انتقال دانش که روش‌های نوین کشاورزی و استفاده از بذرهای تولید شده است، دوره‌های آموزشی به صورت مستمر برگزار که به این طریق دانش انتقال پیدا کند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی افزود: ایستگاه‌های تحقیقاتی در شهرستان‌های اراک، خنداب، ساوه، زرندیه، خمین و علی‌آباد اراک فعال هستند.

گودرزی خاطر نشان کرد: ایستگاه تحقیقاتی اراک مربوط به غلات و دانه‌های روغنی، خنداب منابع طبیعی و ایستگاه تحقیقاتی خمین مربوط به لوبیا است که آوازه بین‌المللی دارد و تنها ایستگاه تحقیقاتی در کشور در تولید صد در صد هسته تا بذر است.

وی بیان کرد: ایستگاه تحقیقاتی ساوه نیز مربوط به انار است که در این ایستگاه بزرگ‌ترین کلکسیون انار کشور وجود دارد، ایستگاه تحقیقاتی زرندیه نیز در بخش تحقیقات آبخوان‌داری فعال و ایستگاه علی‌آباد اراک نیز در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: ایستگاه‌های تحقیقاتی مذکور به صورت تخصصی کار تحقیق و پژوهش را انجام می‌دهند و بذرهایی که برای بخش کشاورزی از این تحقیقات حاصل می‌شود یکی از مهمترین دستاوردهای این مراکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول