Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست بهره‌برداری پایدار و اصولی است، گفت: هزاران غار در کشور داریم که جزو سرمایه‌های ملی - طبیعی محسوب می‌شوند. ما قطعا برای حفاظت از غارها نیازمند تدوین قانون هستیم.

 کیومرث کلانتری در کارگروه آموزشی محیط زیست غار که به مناسبت روز غار پاک برگزار شده است، اظهار کرد: محیط زیست دیگر فقط صرفا دو کلمه نیست و وزن آن برابر شده است با ایمنی و سلامت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه برخی افراد ناآگاه به دنبال کسب درآمد از غارها با تغییر ساختار آن و نورپردازی در غارها هستند.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: هر چه قدر جمعیت افزایش پیدا کند محیط زیست با تهدید و مشکلات بیشتری مواجه می‌شود و فشار برای تامین غذا و منابع بیشتر خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه کشور ما تنوع اقلیمی بالایی دارد اما آسیب‌پذیری زیست محیطی بالایی دارد، تصریح کرد: به‌طور متوسط سالانه به جمعیت کشور یک میلیون نفر افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مظلوم‌ترین اکوسیستم‌ها در کشور ما کوه‌ها و تالاب‌ها هستند، گفت: کسانی که به این اکوسیستم‌ها صدمه می‌زنند در واقع ارزش‌های اکولوژیک و اقتصادی آن را نمی‌دانند.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: غارها در گذشته محلی امن و مناسب برای زندگی انسان بودند. برخی غارها در حال حاضر آثار طبیعی ملی هستند اما متاسفانه به دست افرادی ناآگاه افتاده‌اند و نظارتی هم روی عملکرد آن‌ها نمی‌شود.

کلانتری در ادامه تصریح کرد: افرادی به دنبال کسب درآمد از غارها با تغییر ساختار آن هستند. وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست این است که ظرفیت غارها را در نظر بگیرد و با توجه به آن برای غارها برنامه‌ریزی کند./ایسنا
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور