Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین کریمی روز سه شنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فن آوری و نوآوری استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: اعتبارات پژوهشی استان در سال گذشته؛ ۷۵۰ میلیون تومان بود که ۳۷۰ میلیون تومان آن به دلیل عدم ارائه طرح به خزانه کشور برگشت خورد این در حالی است که استان در حل بسیاری از مشکلات تشنه کارهای پژوهشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی در ادامه بر ضرورت هرچه سریعتر انتخاب عناوین پژوهشی با توجه به نیمه دوم سال تاکید کرد و افزود: باید تا پایان آبان ماه باید طرحها پژوهشی انتخاب و به تصویب کارگروه برسد تا بتوانیم به موقع این موضوعات را در سامانه سماد ثبت و کد رهگیری برای دریافت اعتبارات پژوهشی دریافت کنیم.

او  تشریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی پنج محور؛ ارتقاء فضای کسب و کار، اقتصاد، حوزه اجتماعی، زیست محیطی و مهندسی فناوری استان را برای انجام طرح های پژوهشی استان مصوب کرده، اما تایید عنوان ها و موضوعات ذیل این محورها نیازمند تصویب کارگروه پژوهش و شورای برنامه ریزی استان دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرحهای پژوهشی باید در راستای نیاز دستگاه‌های اجرایی استان به تحقیق و پژوهش باشد، اظهار داشت: اعتبارات پژوهشی به حساب دانشگاه رازی واریز می شود که این اعتبارات برحسب پیشرفت طرح ها که دستگاه های اجرایی گزارش کنند آزاد خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه تاکنون ۴۶ درصد اعتبارات استان تخصیص یافته گفت: باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همین میزان نیز اعتبارت پژوهشی را برای شروع طرح ها تخصیص دهد.

اعتبارات پژوهشی با تاخیر زیاد اختصاص می یابد

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه این جلسه از تاخیر زیاد اعتبارات پژوهشی انتقاد کرد و گفت: سال گذشته اعتبارات پژوهشی این اداره کل دقیقا پایان سال مالی که باید اعتبارات عودت داشته شود، ارائه شده است.

حسن عزیزی در ادامه همچنین از بازده زمانی ثبت طرح پژوهشی در سامانه «سماد» در اسفنده ماه و فروردین برای دریافت کد رهگیری انتقاد کرد و خواستار اصلاح آن شد.

در ادامه این جلسه همچنین مقرر شد در راستای برگزاری هفته پژوهشی استان؛ دانشگاه های و مراکز علمی استان با همکاری سازمان مدیریت، برگزاری های جشنواره های این هفته را برنامه ریزی کنند.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه طرح پژوهشی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود