Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، اکبر کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: سطح زیر کشت باغات گردو در استان ۵ هزار و ۱۴۱ هکتار است که از این میزان سطح زیر کشت، ۴ هزار و ۳۳۲ هکتار بارور و ۸۰۹ هکتار غیر بارور است.   او با اشاره به میزان گردوی برداشتی در سال گذشته از باغات آذربایجان غربی تصریح کرد: بر اساس براورد‌های انجام شده، میزان تولید گردو در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته بدلیل سرمازدگی بهاره و عدم بارآوری درختان ۲۲ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کرامتی ادامه داد: شهرستان ارومیه با تولید ۲ هزار و ۱۳۹ تن در سطح ۶۰۹ هکتار، رکورد دار تولید گردوی استان در سال گذشته بود، تصریح کرد: شهرستان‌های مهاباد با تولید ۱۲۷۰ تن، پیرانشهر با تولید ۶۸۶ تن و خوی با تولید ۵۲۸ تن عمده شهرستان‌های تولید کننده گردو در استان هستند.   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه ۹ کشور را در تولید گردو دارد؟، گفت: این استان از نظر تولید گردو با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک‌های جدید تولید ازجمله دستگاه‌های برداشت، تولید نهال گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود کارشناسان صاحب نظر رتبه اول کشور را کسب کرده است.   انتهای پیام/م   برداشت گردو در آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی با عبور متناوب امواجی از تراز میانی جو از امروز رگبار باران همراه با رعد و برق (در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ) در استان رخ می‌دهد که روز پنجشنبه تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه در همه نقاط استان به ویژه نقاط جنوبی فعال می‌شود، افزود: وزش باد نیز برای ایام پیش رو پیش‌بینی می‌شود و این روند تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد و با توجه به شدت بارش‌ها، پیش بینی آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: از نظر دمایی نیز طبق پیش‌بینی‌ها کاهش نسبی دما در استان آغاز می‌شود.

صابری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌هایی در نقاط جنوبی استان گزارش شده که بیشترین میزان از سردشت و پیرانشهر با ۲۶ و ۱۴ میلی‌متر بوده است.

وی گفت: در این مدت چالدران با  درجه بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بودند.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی است که دارای بین ۸۰۰ تا یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است و اقلیم و بارندگی‌ها تاثیر مستقیمی بر زندگی و معیشت مردم منطقه دارد.

امسال سیل خسارت‌هایی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • تقویت سامانه بارشی از فردا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است