Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، به دنبال کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و کاسته شدن از سطح درگیری‌های تجاری بین آمریکا و چین، قیمت طلا امروز شاهد کاهش نسبی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا که در جلسه قبل تا رقم ۱۵۲۶ دلار و ۸۰ سنت بالا رفته بود، امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۵۲۱ دلار و ۹۱ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت فلز زرد در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۱۵۲۸ دلار و ۸۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: قیمت هر اونس طلا به ۱۵۰۱ دلار و ۳۵ سنت رسید

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار کالا‌های خام در این باره گفت: «آمریکا و چین مواضع مثبتی در خصوص توافق تجاری احتمالی گرفته اند و این تاثیری منفی بر قیمت طلا داشته است... اگر مذاکرات مجددا به شکست بیانجامد طلا باز هم تقویت خواهد شد.»

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفته مذاکرات با چین برای دو هفته آینده برنامه ریزی شده است. این اظهارات موجب تقویت ارزش دلار و ارزش سهام در بازار‌های جهانی شد.

اختلافات تعرفه‌ای بین دو اقتصاد بزرگ جهان بیش از یک سال است که ادامه دارد و موجب نگرانی سرمایه گذاران و کاهش رشد اقتصاد جهانی شده است. این وضعیت سبب شده تا قیمت طلا از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۸ درصد افزایش یابد.

پس از آنکه نتایج یک تحقیق جدید نشان داد که رشد کسب و کار در حوزه یورو در ماه جاری متوقف شده است نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی بیشتر شد.

جیگار تریودی، تحلیلگر بازار‌های کالایی در این باره گفت: «وضعیت بلاتکلیف ژئوپلتیک در مناطق مختلف جهان و نگرانی از بروز رکود در حوزه یورو به دلیل نزدیک شدن موعد برگزیت موجب شده تا وضعیت کلی قیمت‌ها در بازار طلا و نقره مطلوب باشد.»

در عین حال تنش‌ها در خاورمیانه موجب شده تا قیمت فلز زرد طی هفته‌های گذشته بالا برود.

انتهای پیام/

قیمت هر اونس طلا به ۱۵۰۱ دلار و ۳۵ سنت رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳