Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:15:04 GMT

رشد 53 درصدی صادرات با وجود تحریم‌ها

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۴۲۱۵

رشد 53 درصدی صادرات با وجود تحریم‌ها

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید مجتمع پتروشیمی امیرکبیر گفت: علی‌رغم اعمال تحریم‌ها اما هیچگونه مشکلی در بحث صادرات نداشته‌ایم و 53 درصد بیشتر از سال گذشته صادرات انجام شده است.

به گزارش ایسنا، عبدالکریم محمدی زاده امروز دوم مهرماه در حاشیه بازدید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از مجتمع پتروشیمی امیرکبیر در ماهشهر اظهار کرد: این مجتمع بالای 2300 نیرو دارد و در 6ماهه ابتدایی امسال از نظر فروش و تولید در 10 سال اخیر بی سابقه عمل کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال در حوزه دریافت خوراک گازی کمبودهایی داشتیم اما در تداوم تولید در واحدها و همچنین تعاملات با دیگر مجتمع‌های پتروشیمی عملکرد خوبی داشته‌ایم و توانستیم تولید داشته باشیم.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید مجتمع پتروشیمی امیرکبیر با بیان اینکه روند کاملا بی نظیری در تولیدات داشته‌ایم، عنوان کرد: در 6 ماهه نخست سال، کمبودهایی به ویژه در بحث تامین اتان داشته‌ایم. این خوراک بیشترین سودآوری را برای ما دارد اما در تامین این خوراک وضعیت مناسبی نداشته‌ایم.

محمدزاده تصریح کرد: علی رغم چنین مشکلاتی اما با تمرکز بر تامین خوراک‌های غنی مایع به دنبال فعالیت‌هایی هستیم تا به تولیدی با بالاترین حاشیه سود بپردازیم و در این زمینه خوشبختانه عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: کار احداث خطوط انتقال پالایشگاه بیدبلند 2 به منطقه ماهشهر اگر انتهای امسال راه‌اندازی شود، مجتمع از این پالایشگاه خوراک اتان مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید مجتمع پتروشیمی امیرکبیر گفت: با توجه به چنین مسایلی به دنبال آن هستیم تا شرایط تولید را متفاوت‌تر از گذشته کنیم و به ظرفیت تولید 700 هزار تنی پلیمری شرکت دست پیدا کنیم.

محمدزاده عنوان کرد: امسال تا پایان آبان ماه به میزان تولید سال گذشته- که 432 هزار تن پلیمر بود- خواهیم رسید و قطعا رکورد تولید محصولات پلیمری را خواهیم شکست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحث تحریم‌ها اما هیچگونه مشکلی در بحث صادرات نداشته‌ایم و 53 درصد بیشتر از سال گذشته صادرات انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تحريم پتروشیمی امیرکبیر صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از جمع‌آوری درمجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون، با سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی، حداکثر تا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، تأمین خوراک پایدار است، اظهار کرد: همه باید برای تحقق راهبرد تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه تقاضا دارم شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور تحقق جهش تولید کمک‌حال صنعت پتروشیمی باشند، گفت: هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه حداکثر تا سه سال آینده در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C۲+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود، گفت: امروز روزی تاریخی است چراکه همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی را برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود، گفت: تکمیل زنجیره ارزش  مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی است باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی در حوزه کالا و تجهیزات، کاتالیست و مواد شیمیایی در صنعت پتروشیمی را از پیش‌ترها آغاز کرده‌ایم، تاکید کرد: برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی مجتمع‌های پتروشیمی برای فصل زمستان، به‌دلیل محدودیت‌های کمبود خوراک در زمان کوتاه انجام شود.

او اظهار کرد: از شرکت‌های پتروشیمی درخواست داریم تا به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام