Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش‌‌بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌ بنیان در استان فارس فعال است. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، امید ماهرانی در جلسه کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اظهار داشت: با توجه به سبقه استان فارس در بحث آی تی و برخوداری از نیروی متخصص، سازمان‌ها باید حمایت بیشتری از کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان امری مهم در رونق اقتصادی استان است، افزود: متاسفانه حمایت‌های دستگاه‌های دولتی و خصوصی از کارآفرینان یا کم است و یا موازی که تهیه ساز و کاری برای ارائه حمایت‌های موثر به کارآفرینان در استان موضوعی حائز اهمیت است.

ماهرانی اظهارداشت: رویکرد اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینان استان است و این درحالی است که این شرکت‌ها نیز باید همه ظرفیت خود را به‌ کار گیرند و ارتباطاتی که لازم است را با اتاق برقرار کنند.

وی با بیان تأثیر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در شرایط فعلی اقتصاد کشور  خاطرنشان کرد: روحیه کارآفرینی باید در جامعه ترویج و نهادینه شود زیرا اقتصاد فعلی و آینده ما نیاز به کارآفرین دارد.

کمیته امداد استان سمنان از کارآفرینان دانش بنیان حمایت می‌کندهمکاری شرکت های دانش بنیان برای طراحی و تولید خودروهای برقیمدل تعاونی برای تامین مالی ارزان شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود

ماهرانی همچنین با اشاره به برگزاری روز ملی صادرات و تعیین صادرکننده نمونه استانی افزود: در حال حاضر صادرات نرم‌افزار و صادرکنندگان در بخش دانش‌بنیان در استان فارس وجود دارد اما متاسفانه در فرآیند تعیین صادرکننده نمونه استانی این بخش دیده نشده است.

در این جلسه زاهدیان مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان فارس به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های جهاد دانشگاهی هچون سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان، مرکز نوآوری و شکوفایی و دفتر کارآفرینی و شکوفایی در راستای حمایت از کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان ارائه کرد.

انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود