Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، علی‌اصغر پیوندی اظهار داشت: پیرو گزارش های پیشین و فعلی و با توجه به حجم گسترده فعالیت های امداد هوایی در دو سال اخیر، به خصوص در زلزله کرمانشاه و سیل سراسری فروردین ۹۸، فرسودگی ناوگان امداد هوایی جمعیت هلال احمر امری غیرقابل انکار است. در خصوص کارهای روزمره مشکلی تا به حال گزارش نشده است، اما علی القاعده در صورت بروز یک مشکل حاد مثل حوادث بزرگ پیشین، مطمئنا کارکردهای این ناوگان دچار اختلال شده و ممکن است همانند بحران های قبلی نتواند توانمند و تاثیرگذار ظاهر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو تلاش برای نوسازی، تعمیرات و رفع عیوب باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرده است: از آنجا که به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا انجام تعمیرات و خرید قطعات لازم با دشواری های بسیاری چه ناشی از عدم فروش قطعات توسط برخی کارخانه های سازنده و چه به دلیل مشکل در تبادلات مالی همراه شده، ضروری است با مشاوره کارشناسان مربوطه راه‌های قانونی و قابل اجرا برای حل این مشکلات و بررسی توانمندی ها و ظرفیت های داخلی برای تامین قطعات و انجام تعمیرات در داخل کشور انجام شود.

به گفته پیوندی، همچنین با توجه به عدم موفقیت در خرید بالگردهای «بِل» ساخت مشترک کارخانجات اروپایی با آمریکا به دلیل تحریم ها در یکسال گذشته علی رغم تامین اعتبار و مصوبه هیات دولت در این باره، لازم است مذاکرات لازم با هیات دولت برای تغییر مصوبه مذکور و تبدیل بالگردها به برندهای قابل خرید از جمله بالگرد «میل» ساخت کشور روسیه انجام شود. اضافه شدن بالگردهای جدید به این ناوگان می تواند برخی از دغدغه های موجود را کاهش دهد. ضروری است گزارش های لازم در این زمینه در اسرع وقت تهیه و تصمیمات لازم به فوریت اتخاذ شود.

چهار روز پیش رئیس مرکز امدادهوایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از زمین‌گیر شدن ۶ فروند بالگرد امداد هوایی به دلیل کمبود قطعه خبر داده و گفته بود احتمال زمین گیر شدن ۱۰ بالگرد دیگر نیز وجود دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امدادرسانی رئیس جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد

ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) کوچه شعبانیه و ورود آب به زیرزمین برخی از خانه‌ها و مغازه ها، به دستگاه‌های امدادی و خدماتی اطلاع داده شد و در پی آن عوامل امدادی شهرداری اعم از گشت ساختمان، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، نیرو‌های عمرانی و خدماتی منطقه بافت تاریخی شهرداری برای همکاری با شرکت آب و فاضلاب و همچنین نیرو‌های امدادی هلال احمر و پلیس راهور در محل حادثه حاضر شدند.

با حضور دستگاه‌های امدادی در محل مشاهده شد که ترکیدگی در لوله اصلی آب رخ داده و به دنبال آن آب به زیرزمین برخی از ساختمان‌های مجاور وارد شده است که بلافاصله عملیات تخلیه آب از سوی آتش نشانی و خدمات ایمنی و آبفا آغاز شد.

عوامل پلیس راهور نیز بخش‌هایی از این خیابان را مسدود کرده و آتش نشانان با همکاری ماموران شرکت آبفا از جاری شدن بیشتر آب و نفوذ آن به اماکن اطراف جلوگیری کردند. عملیات تخلیه آب با پمپ‌های آب در حال انجام است و دستگاه‌های امدادی و خدماتی با استفاده از تجهیرات موجود اقدام به ایمن سازی محل کردند. همچنین هماهنگی‌های لازم درخصوص اسکان موقت شهروندانی که ساختمان‌های آنها دچار آسیب شده است، انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • سیل‌ و آبگرفتگی در ١٣ استان/ امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • امدادرسانی هلال‌احمر در ۴ استان متاثر از بارش‌ها
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز