Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، شینا انصاری در نشست روز جهانی بدون خودرو که با حضور شهردار تهران و نماینده مقیم UNDP در ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه در قالب ماده چهارم برنامه سوم توسعه شهر تهران مبنی بر همکاری و ارتقاء جایگاه بین‌المللی شهر ابتکار پیوستن شهر تهران به کمپین بین‌المللی هفته حمل‌ونقل پاک پیگیری شد خاطرنشان کرد: این کمپین از سال ۲۰۰۲ تحت نظارت اتحادیه اروپا شروع به کار کرد و فعالیت‌های آن در راستای روز جهانی بدون خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۰ کشور دنیا و ۲۸۰۰ شهر دنیا در این رویداد بین‌المللی مشارکت داشتند گفت: از کشور ایران تاکنون عضویتی در این کمپین وجود نداشته است که امسال برای اولین بار درخواست مشارکت در این کمپین توسط اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار به دبیرخانه این کمپین ارسال شد که خوشبختانه با استقبال آنها مواجه شده است.
انصاری با اشاره به نامه تقدیر و تشکر کمیسیون اروپا از شهردار تهران در خصوص پیوستن به کمپین بین‌المللی هفته حمل‌ونقل پاک این کمیسیون از اقدامات حناچی در راستای ارتقا زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی و راه‌اندازی پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در سطح شهر تهران تشکر کرد.
وی با بیان اینکه شروع همکاری با مجموعه شهرداری یکی از اهداف مهم این جلسه است عنوان کرد: اجرای پروژه‌های مشترک محیط‌زیستی و دیگر پروژه‌های شهری با استفاده از ظرفیت این آژانس بین‌المللی و دیگر آژانس‌های بین‌المللی مقیم ایران موضوع دیگری است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از درخواست رسمی کمیسیون اروپا برای اعلام رسمی هفته حمل‌ونقل پاک در مجموعه شهرداری تهران خبر داد و گفت: پیوستن به این پویش می‌تواند راه‌حلی برای استفاده از ظرفیت‌های شهرداری تهران و اجرای پروژه‌های مشترک باشد؛ به همین دلیل پیوستن به این پویش می‌تواند باعث تغییر نگاه برنامه‌ریزان شهری به موضوع انسان‌محوری در شهر شود و امیدواریم شاهد مشارکت وسیع شهروندان و ایجاد زیرساخت‌های استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی پاک باشیم.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه با اشاره به هفته حمل‌ونقل پاک گفت: اولین پویش ملی در سال ۱۹۹۷ در بریتانیا توسط انجمن حمل‌ونقل محیط‌زیست افتتاح شد؛ در فرانسه نیز در سال ۱۹۹۸ با شعار "من، بدون ماشین در شهر" عنوان شده و در سال ۲۰۰۲ به عنوان یک ابتکار عمل توسط کمیسیون اروپا در سراسر اروپا به رسمیت شناخته شد و در همان سال کمیسیون اروپا این برنامه را از یک روز به یک هفته گسترش داد.
هفته بین‌المللی حمل‌ونقل پاک هر ساله روز ۲۲ سپتامبر برابر با ۳۱ شهریور ماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

تهرام/۹۳۵۳//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک

رئیس گروه هماهنگی استانداردهای بین‌المللی برق و الکترونیک ایران، با اشاره به اهداف کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) گفت: ایران یکی از اعضای فعال این کمیسیون است و این عضویت بر حسب بنیه و فعالیت اقتصادی کشورها به صورت عضو اصلی و یا عضو مرتبط خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو میزبان جمعی از اعضای کمیته فنی الکترونیک چاپی و نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران بود. در این نشست زهرا شادروانان، رئیس گروه هماهنگی استانداردهای بین‌المللی برق و الکترونیک ایران، چارت سازمانی و اهداف کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) را تشریح کرد و گفت: این عضویت بر حسب بنیه و فعالیت اقتصادی کشورها به صورت عضو اصلی و یا عضو مرتبط خواهد بود و پس از آن باید بنا به پتانسیل کاری خود در یکی از کمیته‌های فنی مرتبط نیز عضو شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ایران عضو اصلی (Full Member) این کمیسیون است، حق مشارکت فعال در همه کمیته‌های فنی را دارد و کمیته فنی متناظر الکترونیک چاپی به‌عنوان یکی از زمینه‌های فعالیت تشخیص داده شده‌ است.

شادروانان، ضمن توضیح کلیات نظام‌نامه کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC)، اهداف، وظایف و ارکان کمیته ملی (شامل شورای کمیته ملی، هیئت راهبری کمیته ملی، دبیرخانه کمیته ملی و کمیته‌های فنی/ فرعی) را تبیین کرد و یادآور شد: نقش کمیته‌های فنی INEC در تدوین استانداردهای بین‌المللی و نیز ایجاد، هماهنگی و هدایت طرح‌های ارزیابی انطباق بسیار با اهمیت است و هدف غایی عضویت در IEC ارتقاء مشارکت مؤثر در زمینه سیاستگذاری در راستای منافع کشور، افزایش توانمندی و مشارکت فعال کارشناسان خبره از طریق توسعه همکاری‌های بین‌المللی و پذیرش استانداردهای بین‌المللی IEC منطبق با شرایط و الزامات کشور است.

رئیس گروه هماهنگی استانداردهای بین‌المللی برق و الکترونیک ایران، خاطر نشان کرد: در این راستا و با عنایت به اهمیت حفظ و ارتقاء جایگاه کشور به‌عنوان عضو فعال (Participanting Member) کمیته فنی الکترونیک چاپی، معرفی کارشناسان خبره جهت مشارکت در بررسی، اظهارنظر و اعلام رأی‌ در مورد پیش‌نویس استانداردهای بین‌المللی در مراحل مختلف تدوین آنها و پیشنهاد تدوین استاندارد بر اساس مزیت‌های اقتصادی کشور، حضور در اجلاسیه‌های بین‌المللی و نیز همکاری در تدوین استانداردهای ملی مرتبط، از اقدامات مؤثر در این زمینه به شمار می‌رود.

به نقل از ستاد نانو و میکرو، در پایان این نشست نادری، دبیر کمیته استانداردسازی ضمن تقدیر از مشارکت حاضرین در جلسه، به تبادل نظر در خصوص نحوه اخذ تصمیمات در سال جاری و اولویت‌های پیشنهادی پرداخت و مقرر شد با تداوم برگزاری جلسات حضوری کمیته، علاوه بر مشارکت در تدوین استاندارد و ارزیابی انطباق با سیاست‌ها در تمامی سطوح، از ظرفیت‌های فنی و حمایتی برنامه میکرو نیز استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک