Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، علی سلیمان غانم اظهار داشت: کشورهایی که در دوره مبارزه با تروریسم همراه و دوست کشور و ملت سوریه بودند امروز در مرحله بازسازی برای ما در اولویت قرار دارند و قطعا در صدر همه این کشورها نیز ایران است و با آغوش باز از برادران ایرانی خود استقبال می کنیم و مشتاق همکاری طرفین هستیم.

وی افزود: باعث خوشحالی است که در شرایط حاضر همکاری های خوبی با کشور ایران آغاز کرده ایم و اعتقاد داریم که باید سطح روابط را بیش از پیش ارتقا بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیمان غانم با اشاره به ضرورت گسترش روابط اقتصادی دوکشور در سطعی برابر با روابط سیاسی خوب طرفین، گفت: از پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برای تشکیل یک بلوک اقتصادی مشترک میان 4 کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان استقبال می کنیم و امیدواریم با تامین زیر ساخت های لازم ظرفیت های تجاری، صنعتی و معدنی طرفین به اشتراک گذاشته شود.
وزیر نفت و منابع معدنی سوریه افزود: در حال حاضر با تفاهم نامه مشترک همکاری با سازمان زمین شناسی ایران کار مطالعاتی بخش معدنی سوریه در حال انجام است و در همین راستا برای آغاز همکاری های فی ما بین در حوزه صنایع معدنی نیز آمادگی خود را اعلام می کنیم.
سلیمان غانم با اشاره به برخی ظرفیت های معدنی سوریه گفت: حدود 20 میلیارد تن ذخایر معدنی در سوریه شناسایی شده که امکان برداشت 62 ماده معدنی را فرآهم آورده و مطمئنیم در چارچوب همکاری های مشترک می توانیم برای توسعه این بخش روی فناوری ها و تجهیزات ایرانی حساب باز کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران رئیس جمهور فقید سوریه نفت وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود