Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ بر اساس این گزارش، حمله اخیر علیه تاسیسات نفتی سعودی که باعث کاهش تولید نفت این کشور شد، از ضعف ریاض پرده برداشت.

القدس العربی به نقل از « ژوزف باهو» پژوهشگر مرکز تحقیقات خاورمیانه «کارنگی» خاطرنشان کرد: ولیعهد سعودی در برابر نگاه همگان در سراسر جهان از نظر سیاسی و دیپلماتیک و نظامی مورد تحقیر قرار گرفت و کوچک شمرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باهو از بن سلمان به عنوان یک « ببر کاغذی » یاد کرد.

این روزنامه افزود: عربستان به رغم در اختیار داشتن سومین بودجه نظامی جهان نتوانست مانع از حمله پهپادی یمنی ها در روز شنبه 23 شهریور به تاسیسات نفتی «آرامکو» به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه نفت در عربستان شود که باعث توقف تولید 50 درصد نفت خام در عربستان یعنی تقریبا 6 درصد از نفت خام تولید شده در جهان شد.

روزنامه مزبور تاکید کرد: در واقع سعودی ها بدون تضمین های حامیان خود یعنی آمریکایی ها هیچ کاری نمی توانند از پیش ببرند و رهبران ریاض به رغم در اختیار داشتن تسلیحات پیشرفته کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا تا کنون نتوانسته اند از تهاجم موشکی و پهپادی نیروهای مردمی یمن به فرودگاه ها و مراکز نظامی و تاسیسات نفتی عربستان پیشگیری کنند.

القدس العربی نوشت: در همین راستا ملت ، ارتش و کمیته های مردمی یمن با وجود فشارها و محاصره  ظرف یک سال گذشته توانستند گام به گام توان رزمی و بازدارندگی خود را افزایش دهند و پس از مجهز شدن به موشک های بالستیک نقطه زن، اولین مرحله سیاست بازدارنده و موازنه قدرت و وحشت خود را آغاز کرد و فرودگاه های جیزان، نجران و عسیر و پایگاه هوایی «ملک خالد» در ریاض پایتخت عربستان را هدف حملات موشکی خود قرار دادند و هر گونه فعالیت در آنها را مختل و فلج کردند.

نیروهای مردمی یمن پس از مسلح شدن به پهپادهای نظامی دومین مرحله از سیاست بازدارنده خود را آغاز کردند و طی آن در اواخر اردیبهشت امسال تاسیسات نفتی شهر ینبع در جنوب غرب عربستان واقع در ساحل دریای سرخ در فاصله چند صد کیلومتری یمن و در ۲۶ مرداد سال جاری با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی « الشیبه» شرکت ملی نفت عربستان آرامکو و بالاخره شنبه گذشته با ده پهپاد میدان های نفتی « بقیق» و «خریص» و پالایشگاه های آرامکو در استان الشرقیه عربستان را هدف قرار دادند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه فرودگاه کشورهای غربی وزیر دفاع یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟