Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر لزوم توجه بیشتر نظام آموزش و پروش و تعلیم و تربیت بر استعدادیابی و شناخت قابلیت های فردی دانش آموزان تاکید کرد.
به گزارش فرینا، مراسم آغاز سال تحصیلی 1399ـ 1398 با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف کشور در هنرستان موقوفه دخترانه متقین (ایتام) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی بانک در این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس برگ غنی و پر افتخار تاریخ كشور ماست؛ ٨ سال دفاع مقدس سرزمین ما علاوه بر نمایان كردن عرق و تعصب، نشانه بارز همدلی و همراهی مردم و سربازان نظام و عزم جدی در حراست از مرزهای كشور بوده و هست.
او افزود: آنچه خواب خوش و خیال خام دشمنان نظام و كشور را بر هم زده همین جسارت و رشادت فرزندان میهن اسلامی در ناكام كردن برنامه های آنان است. قدرت و وحدت مردم کشور ما نشان داده مکر آمریکا مکر بسیار سستی است و نمی‌تواند استحکام این نظام را تحت شعاع قرار دهد.
مشاور رییس جمهور با تبریک به دانش‌آموزان برای اولین روز سال تحصیلی گفت: دوره مدرسه دوره بحث چرایی، سوال و پرسش است و دانش‌آموزان می‌خواهند در این دوره پاسخ چرایی‌های خود را بدانند و این مرحله یک دگردیسی مهم در دوره اجتماعی و زندگانی شما دانش‌آموزان است. از این رو فرصت غنیمتی است تا به پاسخ سوالاتی که برای آینده و زندگی است دست پیدا کنیم‌. دستیابی به این پاسخ‌ها نه از راه احساس بلکه از راه علم است و مدرسه محل دستیابی به پاسخ سوالات است.
مرتضی بانک اظهار داشت: آنچه امروزه در مسیر تحقق اهداف و توسعه بنیادین در كشور به آن نیازمندیم همه در این دوره حساس دانش آموزی اتفاق میفتد. ورود به پیچیدگی انسان ها و كشف استعدادهای نهفته و در ادامه به رشد و تعالی رساندن این قابلیت هاست كه باید الگوی نظام آموزشی ما باشد.
او ادامه داد: معلمان و مربیان ما از نخبگان این کشور هستند. کسی که به طور حقیقی نکته‌ای به انسان می‌آموزد آن شخص را بنده خود قرار داده است‌.
به گفته دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ سیستم فعلی، آموزش و تربیت را مبنا قرار داده و کمتر به استعدادیابی توجه کرده است.
مرتضی بانک هم چنین بر اهمیت موضوع وقف نیز تاکید کرد و افزود: این سیستم در فرهنگ اسلامی میراثی ارزشمند است که در همه بخش‌ها به خصوص در بخش‌ اقتصادی کشور جریان دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد  مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر گفت: با همت و همدلی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و تلاش دانش آموزان یزدی، استان یزد توانست برای سی امین سال پیاپی رتبه اول قبولی در کنکور سراسری را کسب کند.

وی افزود: همچنین دانش آموزان یزدی در کنار کنکور توانستند در مجموعه مسابقات کشوری پنج و هشت گانه دانش آموزی حائز رتبه برتر شوند. 

رحیمی نژاد اظهار داشت: تحقق اسناد چند ساحتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موضوع مهم و حرکتی روشن و دقیق است که تاکنون در استان در این زمینه اقدام شده و ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان