Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه سیستم جدید دفاع هوایی اس-۵۰۰ را تولید کرده و به افتخار یکی از الهه‌های یونان باستان، نام "پرومتئوس" را بر آن نهاده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" به نقل از یک نشریه چینی گزارشی راجع به سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ منتشر کرده است که مرور آن خالی از لطف نیست:

به‌تازگی بسیاری از کشور‌ها که قصد خرید سیستم پدافند موشکی ضدهوایی روسی را دارند، با حملات امریکا مواجه شده و حتی تهدید به تحریم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما برعکس، اینگونه اقدامات امریکا موجب تبلیغات رایگان برای سامانه‌های پدافند هوایی روسیه شده است و برخی کشور‌هایی که قبلاً به این سامانه علاقمند نبودند، به فکر خرید آن می‌افتند؛ بنابراین امریکا دوباره به چاله‌ای افتاد که خودش آن را حفر کرده بود.

در حال حاضر اس-۴۰۰ پیشرفته‌ترین سیستم دفاع موشکی در زرادخانه روسیه نیست. بر اساس گزارش‌ها، روسیه سیستم جدید دفاع هوایی اس-۵۰۰ را تولید کرده و به افتخار یکی از الهه‌های یونان باستان، نام "پرومتئوس" را بر آن نهاده است.  

این سامانه قادر است با دقتی بالا اهداف مختلف از جمله غالب انواع هواپیما‌های مدرن شامل پهپاد‌های کوچک، موشک‌های کروز رادارگریز، موشک‌های بالستیک سریع‌السیر، هواپیما‌های مافوق صوت و هواگرد‌های هایپرسونیک فرا اتمسفر را نابود کند.

بُرد شلیک این سیستم دفاع هوایی از ۵۰۰ کیلومتر فراتر بوده و می‌تواند همزمان روی ده هدف قفل کند که قابلیتی فراتر از هر سیستم دفاع هوایی مدرن در جهان است.

در فوریه ۲۰۱۳ یک شهاب سنگ با قطر حدود ۲۰ متر در روسیه سقوط کرد. هنگام سقوط، قسمت‌هایی از آن پراکنده و به تیر‌های آتشین روشن تبدیل شدند. این شهاب سنگ با سرعتی قریب به ۷۰ هزار کیلومتر در ساعت، از جو عبور کرد و انرژی آزادشده در هنگام تخریب آن، ۳۰ برابر بمب اتمی تخمین زده شد که هیروشیما را ویران کرد. در نتیجه سقوط شهاب سنگ مورد اشاره، بیش از ۱۰۰۰ نفر آسیب دیدند.

در شبکه‌های اجتماعی روسیه، این واقعه "معجزه اس- ۵۰۰" نامیده شد، زیرا سقوط سنگ آسمانی با آزمایش سامانه یادشده همزمان بود و بین عوام شایع شد که اس-۵۰۰ شهاب سنگ را تکه‌تکه کرده است.

به هر ترتیب، روسیه از اس-۵۰۰ به‌عنوان سلاحی بازدارنده و برگ برنده در تقابل با ناتو بهره می‌برد.

این سامانه پدافندی از سال آینده میلادی به‌طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.   منبع: جام نیوز

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین ارتش روسیه رئیس جمهور روسیه سامانه پدافند هوایی اس 500

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد