Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:58:16 GMT

ماموریتی از جانب یک ملت

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۵۶۲۴

ماموریتی از جانب یک ملت

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش‌های خبری ایرنا؛ در حالی که رییس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران در سفر به مقر سازمان ملل متحد، در حال انجام رایزنی‌ و برگزاری نشست‌های دیپلماتیک با مقامات کشورهای مختلف هستند، فعالان سیاسی، رسانه‌ها و کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر به سفر «حسن روحانی» و «محمد جواد ظریف» توجه نشان داده و در ۲۴ ساعت گذشته، به بحث و تبادل نظر درباره تحلیل و تفسیر تلاش‌های دیپلماتیک مسوولان ایرانی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریتی از جانب ملت ایران

«حسام الدین آشنا» مشاور رسانه‌ای رییس جمهوری اسلامی ایران که از همراهان رییس جمهوری در این سفر است، روز گذشته در توئیتی نوشت: «رئیس جمهور در آستانه انجام مأموریتی دشوار از جانب ملت ایران است؛ مأموریتی شاید دشوارتر از همیشه. خالصانه محتاج دعایتان هستیم تا عزت، حکمت و مصلحت چراغ راهمان باشد».

وی امروز نیز در توئیت دیگری به تلاش‌های مقامات آمریکایی برای جلب حمایت گروه‌های تروریتسی علیه ایران اشاره کرده و آورد: «بولتون پول می‌گرفت تا در جمع تروریست‌ها سخنرانی کند. پومپئو پول می‌دهد تا تروریست‌ها جمع شوند و خود برای آن ها سخنرانی کند. لابد حمایت آشکار از تروریسم به اصطلاح قومی، آخرین ترفند در مسیر درخواست حداکثری برای مذاکره است.»

«محمدعلی ابطحی» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز تاکید کرد که مسائلی همچون ساقط کردن پهپاد آمریکایی، توقیف نفت‌کش انگلیسی و سقوط گروه B باعث شده‌اند تا دست روحانی در این مجمع و در برابر مقامات آمریکایی از همیشه پرُبارتر باشد و بتواند به دستاوردهای عملی خود از این سفر برسد.

ابتکار صلح هرمز و پیش دستی ایران برای برقراری صلح در منطقه

در حالی که رییس جمهوری اسلامی ایران، در اظهارات خود پیش از سفر به مقر سازمان ملل متحد، از طرح پیشنهادی خود با عنوان «ابتکار صلح هرمز» سخن گفت، فعالان سیاسی و کاربران، از ارایه چنین طرحی در مجمع جهانی سازمان ملل دفاع کردند.

«محمد سالاری» عضو شورای شهر تهران در توئیتی نوشت: «امیدواریم طرح «ابتکار صلح هرمز» که قرار است از سوی روحانی در سازمان ملل مطرح شود، ابتکاری عملیاتی بوده و منجر به کاهش تنش‌های منطقه‌ای و جهانی شود. البته پیش از آن باید آرزو کنیم که این طرح از هجمه های جنگ افروزان خارجی و دلواپسان داخلی در امان بماند».

کاربری نیز ضمن تاکید بر اثرات احتمالی این طرح بر آغاز روند گفتگو در منطقه، در توئیتی آورد: «ابتکار صلح هرمز، بی‌آنکه از جزییات آن باخبر باشیم، پیش‌دستیِ ایران، برای آغاز گفتگوهای ناگزیر منطقه‌ای است».

کاربری هم در همین ارتباط نوشت: «این پیشنهاد پاسخ خوبی به تلاش‌های آمریکا برای متهم ساختن ایران است و نشان می‌دهد که برخلاف این تبلیغات، ایران کشور صلح طلبی است».

یک کاربر زمان ارایه چنین طرحی را «بسیار مناسب» توصیف کرد و توئیت کرد: «ارائه پیشنهاد صلح هرمز از سوی دکتر روحانی در زمانی مناسب و با هدف ایجاد شکاف در ائتلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس با امریکا و اسرائیل مطرح شد. آمریکایی‌ها با خالی کردن پشت عربستان، بعد از حمله انصارالله به آرامکو، به شدت سعودی‌ها را دلسرد کرده‌اند»

نبرد رسانه‌ای پیش از یک نشست

در حالی که رسانه‌های غربی در تلاش‌های شیطنت آمیز قصد آن را دارند که احتمال انجام مذاکرات مستقیم میان مسوولان ایرانی و مقامات آمریکایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را القا کنند، «علیرضا رحیمی» نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: «اظهارات مقامات آمریکایی نشان از اشتیاق ترامپ برای دیدار با روحانی ولو به صورت تصادفی و گذری دارد؛ اما استراتژی روشن و محکم ایران در خصوص برجام و مناسبات با آمریکا، هیچ امیدی برای بازی رسانه‌ای آمریکایی‌ها با چنین تصادفی بجا نگذاشته است.»

«مصطفی تاجزاده» دیگر فعال سیاسی اصلاح طلب، ضمن اشاره به تبلیغات رسانه‌ای کشورهای غربی علیه وزیر امور خارجه ایران، در توئیت خود آورد که جهان به ظریف گوش می‌دهد؛ زیرا او منادی صلح است و پمپئو پرچمدار جنگ. دنیا جنگ جدید نمی‌خواهد.

کاربری نیز تبلیغات رسانه‌های غربی درباره این مسئله را «باورنکردنی» توصیف کرد و در توئیت خود نوشت که امکان ندارد روحانی و ظریف پیش از لغو تحریم‌ها و بازگشت آمریکا سرمیز برجام، مذاکره‌ای کنند. تبلیغات این روزها را باور نمی‌کنم و آن را اهرمی برای فشار به دولت می‌دانم. رهبری و دولت در سیاست خارجی هماهنگ و همسو عمل می‌کنند. این فریادهای خیانت و مذاکره برای ایجاد شکاف در این همسویی است.

یک کاربر نیز به تلاش‌های رسانه‌ای وزیر امور خارجه اشاره کرد و آن‌ها را موفق دانست. وی نوشت: «دیپلماسی و قدرتش یعنی این که از لحظه‌ای که ظریف وارد آمریکا شده است تا الان، تمامی رسانه‌های آمریکایی به بلندگوی صدای ظریف تبدیل شده‌اند و او توانسته توجه تمامی مراکز را به خودش جلب کند و آمریکا را در دل رسانه‌های آمریکایی منزوی نماید.»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توییتر علیرضا رحیمی مجمع عمومی سازمان ملل متحد محمد سالاري محمدجواد ظریف حسام الدین آشنا توئیتر حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی آمریکایی سارق در رودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، یک دانشجوی آمریکایی مقیم ایران به جرم سرقت دستگیر شد.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: مارک پردی دانشجوی آمریکایی که به جرم سرقت انگشتری گران قیمت تحت تعقیب بود در فرودگاه مهرآباد دستگیر شد. روزنامه اطلاعات ۴ اردی‌بهشت ۱۳۵۳ خبر دستگیری پردی را منتشر کرد. خبر را بخوانید و عکسی از پردی و انگشتر ۹۰۰ هزار تومانی که سرقت کرده بود را تماشا کنید.

٢٣٣٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902677

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • فیلم| سخنرانی باورنکردنی یک دانشجوی آمریکایی درمورد ایران/ایران مثل رگ‌های بدن در کل دنیا ریشه دوانده
  • روایت ارتشبد آمریکایی از تحویل سوخو 35 به ایران
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • دانشجویان معترض آمریکایی پیروان مکتب امام صادق هستند
  • دانشجویان معترض آمریکایی پیروان امام صادق هستند!
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • دانشجوی آمریکایی سارق در رودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق