Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-30@08:48:41 GMT

مطهری: روشن نیست هشتم ربیع‌الاول عزاست یا جشن

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۵۶۴۵



یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعطیلی روز هشتم ربیع‌الاول گفت: مناسبت این روز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) است و روشن نیست که این روز، روز عزاداری است یا جشن و شادی.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی طرح حذف تعطیلی هشتم ربیع‌الاول گفت: موضوع این تعطیلی در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه و به صورت بندی در احکام اقتصادی گنجانده شد و نمایندگان متوجه تصویب آن نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در ابتدای مجلس دهم نیز مطرح شد و اجازه صحبت به مخالفان داده نشد و نهایتا تصویب شد و شورای نگهبان را هم قانع کردند آن را تایید کند که این به خاطر قولی بود که به کسی داده بودند تا این کار انجام شود.

مطهری اضافه کرد: روشن نیست این روز، روز عزاداری است یا جشن و شادی؟ زیرا مناسبت آن شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) است. ضمن اینکه من معتقدم اگر چنین مناسبتی در روز تعطیل نباشد بهتر می‌توان آن را گرامی داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: وقتی چنین روزی تعطیل شود عده‌ای در منازل خود استراحت می‌کنند و عده‌ای هم به شمال کشور می‌روند.

تعطیلی مثل عاشورا حساب خاص خود را دارد، اما تعطیلی چنین مناسبتی به ضرر کشور است. وقتی ادارات، مجلس، وزارتخانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها باز باشند و روزنامه‌ها در این باره مطلب بنویسند خیلی بهتر است.

مطهری همچنین گفت: تعطیلی هشتم ربیع‌الاول در حالی است که این روز مجاور نهم ربیع است و شب نهم ربیع عده‌ای مراسم‌های خاصی برگزار می‌کنند که منافی وحدت اسلامی است و آن را به خطر می‌اندازد.

وی این تعطیلی را دارای اثر منفی اقتصادی برای بخش خصوصی، دولت و کل کشور دانست و گفت: در شرایطی که ما ادعای اقتصاد مقاومتی داریم نباید یک روز را بی‌جهت تعطیل کنیم.

در نهایت موضوع حذف تعطیلی هشتم ربیع به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود