Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید نظریه مقاومت؛ محصول دفاع مقدس، رایزنی موگرینی و ظریف در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام، انتقاد روحانی از بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی، استفاده از ظرفیت تمام مساجد در پیاده روی اربعین برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تولید نظریه مقاومت؛ محصول دفاع مقدس، رایزنی موگرینی و ظریف در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام، انتقاد روحانی از بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی، استفاده از ظرفیت تمام مساجد در پیاده روی اربعین از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه دوم مهرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجهیزات ارتش به‌روز و آماده دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی است

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» شب گذشته (دوشنبه اول مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس درباره توان دفاعی و تجهیزات نظامی کشورمان گفت: تجهیزات ارتش به‌روز و آماده دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی است.



معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به وجود محدودیت ها در ارزیابی خود از توان نظامی کشور گفت: باوجود همه محدودیت ها، ارتش و نیرو‌های مسلح برای حفظ تمامیت ارضی و دفاع از جمهوری اسلامی با توان بالا آمادگی کامل دارد.

 

دریادار سیاری با مرور توانمندی‌های ارتش در مقابله با پیشروی دشمن در زمان جنگ تحمیلی گفت: توانمندی ارتش اکنون قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

 

محصول دفاع مقدس، تولید نظریه مقاومت بود

سردار سرلشکر «سید یحیی رحیم صفوی» شب گذشته (دوشنبه اول مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس با بیان اینکه محصول دفاع مقدس، تولید نظریه مقاومت بود و با آن به پیروزی رسیدیم، گفت: جنگ عراق و ایران بر کشورمان تحمیل شد. در آن زمان با غافلگیری راهبردی در سطح مسئولان عالی کشور مواجه شدیم و ایران هم آمادگی لازم را برای جنگ نداشت.

 

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه در شهریور سال ۱۳۵۹ هنوز قوای سه گانه ایران به درستی شکل نگرفته بود و استحکام پیدا نکرده بودیم بنابراین غافلگیری غیر قابل تصور اتفاق افتاد و در شرایط خاصی قرار گرفتیم، گفت: تحرکات عراق پیش از جنگ به برخی از مسئولان کشور از جمله آقای بنی صدر رئیس جمهور وقت گوشزد شده بود، بنی صدر گفت شما پاسداران، امنیت مناطق مرزی را برقرار کنید و به فکر جنگ نباشید و می‌گفت: باید توازون قوا بین قدرت‌های آمریکا و شوروی به هم بخورد تا جنگی در منطقه شروع شود بنابراین نپذیرفت که جنگ، قریب الوقوع است.

 

سردار رحیم صفوی با اشاره به اینکه در آن زمان سپاه پاسداران گردان، تیپ و لشکر نداشت و بیشتر جنبه امنیتی داشت، گفت: ماهیت جنگ‌ها را رهبران سیاسی شروع می‌کنند و پایان می‌دهند. هدف اساسی جنگ‌ها تحمیل اراده سیاسی یک دولت علیه دولت دیگر است.

 

وی با بیان اینکه در زمان فعلی دشمنان فرامنطقه‌ای ما مانند آمریکا می‌خواهند اراده سیاسی خود را با جنگ اقتصادی تا تروریسم اقتصادی، تحمیل کنند، افزود: اراده سیاسی آمریکا در حال حاضر این است که دیگران، از او حرف شنوی داشته باشند.

 

عزم تهران ادامه روابط خوب و سازنده با اسلام‌آباد است

رئیس جمهوری اسلامی ایران که روز دوشنبه برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شده است، در حاشیه این اجلاس با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت الاسلام حسن روحانی و عمران خان در این دیدار در مورد روابط دوجانبه، امنیت مرزی میان دو کشور، مبارزه با تروریسم و  بازیابی صلح و ثبات در منطقه به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

 

روحانی با اشاره به عزم ایران برای ادامه روابط خوب و سازنده میان دو کشور، بر اجرایی‌شدن هر چه سریع‌تر توافقات سفر اخیر عمران خان به ایران تاکید کرد.

 

نخست وزیر پاکستان هم با اشاره به کمک‌های ایران در چند دهه گذشته به ملت و دولت پاکستان، برای هر گونه همکاری با کشورمان جهت کاهش تنش در منطقه اعلام آمادگی کرد.

 

روحانی و مکرون دیدار کردند / انتقاد روحانی از بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی

روسای جمهور ایران و فرانسه در حاشیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه درباره جزئیات تلاشهای فرانسه و سایر طرف های باقیمانده در برجام برای حفظ و اجرای تعهدات این توافق به عنوان توافقی چندجانبه و بین المللی رایزنی و بر توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تهران – پاریس تاکید کردند.

 

حجت الاسلام «حسن روحانی» و امانوئل مکرون عصر سه شنبه به وقت محلی نیویورک در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های مورد علاقه ایران و فرانسه، شرایط حساس منطقه و ابتکار جدید دکتر روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" تبادل نظر کردند و بر عزم خود برای توسعه روابط و همکاری در عرصه های مختلف دو جانبه و بین المللی تاکید نمودند.


روحانی در این دیدار ضمن تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف های برجام و از جمله فرانسه برای حفظ این توافق مهم بین المللی بعد از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن؛ بیانیه امروز کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام زنی بی اساس به جمهوری اسلامی ایران عنوان و از آن انتقاد کرد.

 

رایزنی موگرینی و ظریف در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب به وقت نیویورک با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد. این نشست با محوریت برجام برگزار شد.

 

این رایزنی در آستانه نشست وزیران امور خارجه ایران و ۴+۱ که قرار است صبح روز چهارشنبه در نیویورک برگزار شود، انجام شد.

 

ظریف روز دوشنبه به وقت نیویورک همچنین به صورت جداگانه با وزیران امور خارجه هند، پاکستان، گرجستان، اتریش و ژاپن دیدار و رایزنی کرد.

 

واکنش ظریف به بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان/هیچ توافق جدیدی بدون پایبندی به برجام وجود ندارد

وزیر امور خارجه ایران، بامداد سه‌شنبه (دوم مهر) در صفحه توییتر خود به بیانیه شب گذشته فرانسه، آلمان و انگلیس در مورد ایران و فرا رسیدن زمان انجام مذاکرات طولانی‌مدت با تهران در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی واکنش نشان داد و تاکید کرد: هیچگونه توافق جدیدی بدون پایبندی به برجام وجود نخواهد داشت.

 

محمدجواد ظریف با اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهداتشان در برابر ایران نوشت: «ناتوانی سه کشور اروپایی در اجرای تعهداتشان بدون اجازه آمریکا از ماه مه سال ۲۰۱۸ (زمان خروج آمریکا از برجام) آشکار شده است.

 

راه حل این کمبود، اراده جامع برای ایجاد مسیر مستقل،‌ عدم تکرار طوطی‌وار ادعاهای پوچ آمریکا و عدم ناسازگاری با برنامه جامع اقدام مشترک است. هیچ گونه توافق جدیدی پیش از پایبندی به توافق کنونی (برجام) وجود نخواهد داشت.»

 

از ظرفیت تمام مساجد در پیاده روی اربعین بهره می بریم/ تلاش برای رضایتمندی زوار عراقی امام هشتم (ع)

«ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق است. وی متولد خوزستان دارای تحصیلات در رشته کارشناسی تاریخ از دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی ایران سابق) و همچنین کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک است که در کارنامه خود از تدریس تا خدمات اجرایی فعالیت های زیادی را داشته است. وی دارای بیش از ۳۵ سال سابقه حضور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و آشنایی عمیقی با فضای سیاسی، امنیتی و قومیتی عراق دارد و در فضای سیاسی و اجتماعی عراق از مقبولیت قابل توجهی برخوردار است.

 

قبل از انتخاب مسجدی در پست سفیر ایران در بغداد وی مشاور عالی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس بود. مسجدی از فرماندهان پیشکوست در هشت سال دفاع مقدس است که در جنگ ایران و عراق رئیس ستاد قرارگاه رمضان، نخستین قرارگاه برون مرزی سپاه را در کارنامه خود دارد. همچنین  وی سالیان متمادی در پست های سیاسی،امنیتی و مشاوره ای مربوط به حوزه های سیاسی، دفاعی، فرهنگی و اقتصادی عراق فعالیت داشته و با دولتمردان و مسئولین عراقی در مناطق مختلف این کشور ارتباط نزدیکی دارد. کارشناس مسائل راهبردی، مشاور عالی مقامات کشور در موضوعات دفاعی و امنیت ملی، مشاور عالی ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق از دیگر مسئولیت های اجرایی مسجدی در کارنامه تجارب خدمتی وی است. مسجدی از فروردین 96 فعالیت خود را در خاک عراق آغاز کرده است. گروه سیاسی شبستان به مناسبت ایام اربعین در گفتگویی با وی به بررسی اقدامات انجام شده برای برگزایر هر چه باشکوهتر این مراسم پرداخته است که مشروح آن را در زیر می خوانید:

 

از ظرفیت مساجد در ایام اربعین چه استفاده ای می کنید؟

از ظرفیت اکثر مساجد، تکایا، حسینه ها، موکب ها و حتی منازل مردم در روستاها و بخشی در شهرها استفاده می شود در ایام اربعین خدمتگذار مردم هستند یعنی کمتر جایی وجود دارد که آماده پذیرایی برای خدمات دهی برای زائران نباشد.

 

چه توصیه هایی برای افرادی که برای بار اول در اربعین سفر می کنند دارید؟

 

به زائرانی که برای اولین بار عازم زیارت عتبات هستند توصیه میکنیم امکانات لازم را به همراه داشته باشد، بار سبک داشته و از کوله پشتی استفاده کنند، پول عراقی دلار یا دینار استفاده کنند و مراقب مدارک خود باشند تا در مسیر حرکت گم نشود همچنین در برخورد با مسئولان در  از مسیر  گذرگاههای مرزی با صبوری و احترام برخورد کنند تا مشکلی برای سفرشان ایجاد نشود.

 

دستگاهها و نهادها برای ارایه خدمات به زائران اربعین چه اقداماتی باید انجام دهند؟

پیشنهاد من این است که بین ما که ستاد اربعین عراق هستیم و طرف ایرانی هماهنگی لازم برقرار کنند و هیچ دستگاهی بدون هماهنگی  با عراقی ها وارد خاک عراق نشود تا دچار مشکلات نشوند آمادگی کامل داریم در تمام بخش ها زمینه های همکاری و هماهنگی لازم را ایجاد کنیم./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح استان همدان دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل اربعین حسینی کانون های مساجد مسجد طراز اسلامی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش گفت: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی‌حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا، تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی را مایه تاسف دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

کنعانی افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی‌حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه ای را رصد کرده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقای روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

به رغم اینکه میدان گازی آرش میان سه کشور ایران، کویت و عربستان مشترک است. طرف کویتی در چند نوبت مواضعی در نفی حقوق ایران بر این میدان گازی اتخاذ کرده است. برای نمونه بهمن ۱۴۰۲ کویت به همراه عربستان سعودی در بیانیه‌ای مشترک با تاکید بر ادعای دوباره مالکیت خود بر منابع طبیعی میدان مشترک «آرش» که آنها آن را «الدوره» می‌نامند با رد حقوق طرف دیگر ادعا کردند که این میدان در مناطق دریایی کویت قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت